FANDOM

Grand Pear (tł. Wielka Gruszka lub fr. grand-père — dziadek) — postać epizodyczna, ogier, kucyk ziemski. Jest ojcem Pear Butter oraz dziadkiem Big Macintosha, Applejack i Apple Bloom. Po raz pierwszy występuje w odcinku "Doskonała para".

Wygląd

Grand Pear jest ziemskim kucykiem w starszym wieku. Posiada żółtą sierść, biało-szarą grzywę i ogon z pojedynczym brązowym pasmem w grzywie, a jego oczy są brązowe. Gdy był młodszy jego grzywa i ogon posiadały dwa odcienie brązu. Za znaczek służy mu zielona gruszka.

Charakter

Przez wiele lat Grand Pear był oschły i nieprzyjemny dla wielu kucyków, bardzo często nawet dla własnej córki, Pear Butter. Był skory do kłótni i kontynuował rodową sprzeczkę z rodziną Apple. Nie potrafił pogodzić się z tym, że jego córka związała się z członkiem tej rodziny i w efekcie porzucił ją wyjeżdżając bez niej do Vanhoover. Na starość jednak zrozumiał swe błędy, złagodniał i pogodził się z rodziną Apple.

Przedstawienie w serii

Grand Pear debiutuje w odcinku "Doskonała para". Spotykamy tam starzejącego się Grand Pear'a, gdy poznaje Apple Bloom na targu i daje jej w prezencie słoik gruszkowego dżemu. Klaczka nie wiedziała, że spotkała swojego zaginionego dziadka.

Potem z opowieści dowiadujemy się o wielkiej kłótni, która toczy się między rodami Pear i Apple, a jej głównymi przewodniczącymi są właśnie Grand Pear i Babcia Smith. Rodziny te konkurują ze sobą przy każdej okazji i starają sobie nawzajem uprzykrzać życie. Nie ułatwia tego sąsiadujące położenie ich sadów. Sytuacja ta jednak nie przeszkadza Bright Macowi i Pear Butter w rozwinięciu specjalnego uczucia między sobą jeszcze jako dzieci i pielęgnowaniu go. Za każdym razem Grand Pear starał się trzymać swą córkę z dala od rodziny Apple i jej ukochanego, nieskutecznie próbując jej wszczepić niechęć do tych kucyków. Z czasem decyduje się nawet na przeprowadzkę do odległego Vanhoover, by zagospodarować bardzo dobre grunty pod nowe sady gruszek i uwolnić się na zawsze od rodu Apple. Mimo wszystko dochodzi do sekretnego ślubu Pear Butter i Bright Maca. Zjawiają się na nim niestety Babcia Smith i Grand Pear. Oboje nie zgadzają się na związek swoich dzieci i są z tego powodu niezwykle rozgniewani. Pomimo trudności zakochani jednak stają się małżeństwem, lecz Grand Pear wciąż naciska na Pear Butter, by wyjechała z nim do Vanhooveru i trzymała się ze swoją rodziną. Pear Butter zaznacza, że rodzina Apple także jest teraz jej rodziną, a ojciec karze jej wybrać, z kim chce zostać. Gdy klacz wybiera rodzinę Apple, Grand Pear w gniewie zostawia ją i wyjeżdża bez niej.

Pod koniec odcinka wracamy do teraźniejszości, gdy Big Macintosh, Applejack i Apple Bloom spotykają się z Grand Pear'em by porozmawiać z nim o tym co się stało przed laty. Ogier wyznaje, jak bardzo żałuje swojej złości i zawiści oraz przeprasza swoje wnuki. Następnie godzi się również z Babcią Smith. Po tych przeprosinach wszyscy w zgodzie idą zobaczyć symbol miłości Bright Maca i Pear Butter — splątane ze sobą gruszę i jabłoń, zasadzone w dniu ich ślubu. Pogodzona rodzina podziwia te drzewa i spędza ze sobą przyjemnie czas.

Grand Pear występuje jeszcze raz w odcinku "Grzywa to nie wszystko", gdzie sprzedaje gruszkowy dżem razem z Babcią Smith.

Galeria

S07E13 Zakończenie konfliktu

Kucyki w wieku szkolnym Coconut CreamChipcutterCozy GlowDiamond TiaraSilver SpoonTwistSnipsSnailsPipsqueakFeatherweightRumbleZipporwhillTender TapsToola RoolaPetunia Paleo
Młoda szóstka/
(Young Six)
SilverstreamSmolderOcelkaGallusSandbarYona
Pozostałe kucyki
(ziemskie kucyki)
Pozostałe kucyki
(pegazy)