Fandom

MLPW

Gilda

1161stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Gilda — samica gryfa, daleka przyjaciółka Rainbow Dash z Obozu Lotnych (oryg. Junior Speedsters). Pojawia się w odcinkach "Sposób na gryfa" oraz "Zaginiony skarb Griffonstone".

Powstanie

Grizelda.jpg

Początkowy szkic Gildy

Gilda, według szkicu Lauren Faust miała być gryfem imieniem Grizelda. Grizelda ma inny ogon niż Gilda i nie ma grzywki.

Przedstawienie w serii

Gilda występuje w odcinku "Sposób na gryfa" przedstawiona jako postać negatywna, natomiast w odcinku "Zaginiony skarb Griffonstone" staje się dobra.

Rainbow Dash spotyka Gildę i razem dobrze się bawią ścigając się. Jednak, gdy Pinkie Pie próbuje się do nich przyłączyć, Gilda odtrąca ją, gdyż Pinkie bardzo ją denerwuje.

S05E08 Mała Gilda.png

Później, gdy Rainbow Dash zostawia Gildę, by zadbać o pogodę wokół miasta, Gilda objawia swe wredne zachowanie. Najpierw wystraszyła Babcię Smith udając, że jej ogon jest grzechotnikiem i wykradła jabłko ze stosu z owocami, a potem nakrzyczała na Fluttershy, która tylko prowadziła rodzinę kaczek. Obecność kucyków wokół niej zaczyna Gildę denerwować i nazywa je leszczami.

Pinkie Pie widziała to podłe zachowanie Gildy. Postanowiła zrobić przyjęcie na cześć gryfa, mając nadzieję poprawić jej nastawienie, jednak Gilda wciąż jest wrogo nastawiona do Pinkie, podejrzewając, że coś knuje. Gilda na przyjęciu ciągle pada ofiarą kawałów i podejrzewa o to Pinkie Pie. Doprowadziło to gryfa do takiego szału, że nazwała Pinkie "Cesarzową Leszczy". Wtedy razem z Rainbow Dash chciała opuścić imprezę. Rainbow Dash powiedziała jej, że to ona wymyśliła kawały w obronie Pinkie.

Ku zdziwieniu pegaza, Gilda powiedziała Rainbow Dash, że jest jak chorągiewka na wietrze: Raz super-fajna, a za chwilę beznadziejna. Po chwili dodaje, żeby zadzwoniła do niej, gdy zdecyduje się nie być "nudną", trzasnęła drzwiami i odleciała.

Relacje

Rainbow Dash

Gilda poznała ją na obozie lotnych, gdy była jeszcze pisklakiem. Znielubiła ją w odcinku "Sposób na gryfa", ponieważ irytowało ją spotykanie się RD z Pinkie Pie, co było spowodowane brakiem wszelkiej przyjaźni w Griffonstone. Polubiła ją ponownie w odcinku "Zaginiony skarb Griffonstone".

Pinkie Pie

Gryf nie lubiał jej przez to, że Pinkie niszczyła przyjaźń Gildy i Rainbow Dash. Polubiła ją w odcinku "Zaginiony skarb Griffonstone", gdy Gilda zrozumiała, że przyjaciele są bardzo ważni.

Greta

Jest ona pierwszą gryfią przyjaciółką Gildy. Pinkie Pie stwierdziła, że musi mieć przyjaciół. Greta z początku nie lubiła Gildy, gdyż w Griffonstone nikt się nie szanował. Gdy Gilda chciała jej pomóc, ta odmówiła. Gdy chciała się z nią zaprzyjaźnić, zrobiła to samo. Gretę przekonały biszkopty według przepisu Pinkie Pie.

Grampa Gruff

Gilda nie przepada za swoim dziadkiem i go drażni. Nie wierzyła ona w jego historie. 

Zabawki

Ciekawostki

  • Gilda ma skrzydła jak Celestia w locie.
  • W polskiej wersji pod koniec odcinka "Sposób na gryfa" mówi: „Jakbyś czegoś chciała, zadzwoń” (w angielskiej wersji Gilda używa szerszego pojęcia "call"), co sugerowało, że w Equestrii istnieją telefony. Pierwszy telefon został pokazany w serialu dopiero w odcinku "Rarity podbija Manehattan", gdzie widzimy go przez okno jakiegoś biura podczas piosenki "Generosity".

Cytaty

Nie mogłabyś tak raz a dobrze się od nas odczepić? Rainbow Dash nie potrzebuje towarzystwa takiej ślamazary skoro ma mnie. I nie nachodź nas tu ty wielka różowa chmuro. Bądź jak ryba i SPŁYWAJ!!!
— Gilda do Pinkie Pie, "Sposób na gryfa"
Pinkie Pie jesteś królową leszczy
— Gilda, "Sposób na gryfa"
Jakbyś czegoś chciała, zadzwoń
— Gilda do Rainbow Dash, "Sposób na gryfa"

Galeria

S05E08 Greta próbuje ciastka.png

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Gilda

Więcej w Fandom

Losowa wiki