FANDOM

Seaspray (ang. sea - morze, spray - pryskać) — hipogryf, postać epizodyczna, generał marynarki królowej Novo. Pojawia się po raz pierwszy w dwóch częściach odcinka "Awantura o szkołę".

Wygląd

Seaspray to hipogryf o fioletowym ciele, lecz jego dziób, szpony i kopyta mają ciemniejszy odcień fioletu, a końcówki piór na szponami i kopytami - jaśniejszy. Grzywa i ogon hipogryfa są w dwóch odcieniach koloru morskiego, a oczy są zielone. Seaspray nosi fioletowy naszyjnik z kawałkiem różowej, magicznej perły, dzięki której może w dowolnej chwili przemienić się w morskiego kucyka.

Przedstawienie w serii

Seaspray pojawia się po raz pierwszy w odcinku "Awantura o szkołę" W pierwszej części tego odcinka przyprowadza Silverstream do nowo otwartej szkoły przyjaźni. Spotykając Thoraxa, Ocelkę i Fluttershy przedstawia im siebie oraz siostrzenicę królowej Novo, czyli właśnie Silverstream.

Później generał uczestniczy w spotkaniu, które zorganizowała szkoła. Miało ono na celu zacieśnić więzy między przedstawicielami danych ras, w tym także hipogryfów, z kucykami oraz uczniami szkoły przyjaźni. Niestety Kanclerz Neighsay nie akceptuje obecności "nie-kucyków" w szkole oraz dyskryminuje wszystkie te rasy. Uważa on bowiem, że pozostałe istoty nie będące kucykami nie powinny uczyć się o magii przyjaźni oraz stanowią zagrożenie dla kucyków oraz samej Equestrii. Kanclerz chce także, by wszystkie te stworzenia wróciły do swoich krain. To słowa bardzo obrażają Seaspraya i pozostałych przedstawicieli nie-kucykowych ras. Odchodzą wtedy w gniewie do swoich ojczyzn i zabierają ze sobą uczniów, których mieli pod opieką. Seaspray zapowiada także, że powie królowej Novo o tej niedopuszczalnej sytuacji.

W drugiej części odcinka "School Daze" Applejack odwiedza królestwo hipogryfów na górze Aris i stara się przekonać Seaspraya i ojca Silverstream, Sky Beaka, by pozwolili jej wrócić do szkoły przyjaźni, która chce wznowić działanie. Jednak okazuje się, że Silverstream uciekła z domu ze swoimi nowymi przyjaciółmi i ani Seaspray, ani żaden inny hipogryf nie wie gdzie on jest.

Seaspray pojawia się później razem z pozostałymi przedstawicielami w canterlockim zamku by porozmawiać z księżniczkami: Celestią i Twilight Sparkle o zaginionych uczniach, ale sytuacja jest bardzo napięta i powstają kolejne kłótnie.

Następnie Seaspray pojawia się pod koniec drugiej części tego odcinka, gdzie wszyscy przedstawiciele nie-kucykowych ras spotykają zaginionych uczniów. Seaspray cieszy się, że Silverstream nic się nie stało. Gdy przedstawiciele chcą znów zabrać uczniów do ich krain, ci się przeciwstawiają i chcą zostać w szkole przyjaźni. Twilight otwiera otwiera siłą szkołę, którą kanclerz Neighsay zamknął. Dochodzi do kolejnej konfrontacji Twilight z kanclerzem. Neighsay znów obraża nie-kucykowe rasy, ponieważ dalej uważa je za niebezpieczne, co oczywiście sprawia ich przedstawicieli w wielkie oburzenie i chęć skrzywdzenia kanclerza. Twilight jednak staje w ich obronie co łagodzi nerwy przedstawicieli, ale kanclerz poddaje się i odchodzi w gniewie. Końcowa piosenka przekonuje liderów ras, by pozwolili swoim podopiecznym dalej uczyć się w szkole przyjaźni. Seaspray prosi także Silverstream, by opowiedziała mu o schodach, które odkryła podczas swojej ucieczki, ponieważ hipogryfy nie znały ich gdy ukrywały się w Seaquestrii jako morskie kucyki, gdy Storm King najechał ich ojczyznę. Silverstream cieszy się z tej propozycje i mocno przytula generała, by później wrócić z przyjaciółmi do szkoły.

Kucyki w wieku szkolnym Coconut CreamChipcutterCozy GlowDiamond TiaraSilver SpoonTwistSnipsSnailsPipsqueakFeatherweightRumbleZipporwhillTender TapsToola RoolaPetunia Paleo
Młoda szóstka/
(Young Six)
SilverstreamSmolderOcelkaGallusSandbarYona
Pozostałe kucyki
(ziemskie kucyki)
Pozostałe kucyki
(pegazy)