FANDOM

Firelight (z ang. fire - ogień, light - światło) — jednorożec, postać epizodyczna. Jest ojcem Starlight Glimmer. Mieszka w miasteczku Sire's Hollow. Wystąpił po raz pierwszy w odcinku "The Parent Map".

Wygląd

Firelight jest jednorożcem w średnim wieku o fioletowej sierści, grzywie i ogonie w dwóch odcieniach zielonego i brązowych oczach. Nosi na sobie elegancką, czerwoną kamizelkę ze złotymi guzikami, białym kołnierzykiem. Na szyi posiada przewiązaną żółtą chustkę. Znaczkiem kucyka są trzy płomienie, a aura jego rogu jest pomarańczowa.

Charakter

Firelight ma skłonności do przesady i bywa nadopiekuńczy. Przez długi czas traktował swoją córkę jak małą klaczkę, choć jest ona już dorosła. Jednak robił to wszystko ze względu na troskę o uczucia córki, która straciła dawniej najlepszego przyjaciela, a potem przedwcześnie opuściła dom i chciał, by czuła się bezpieczna właśnie jak w czasach dzieciństwa. Tym zachowaniem pokazał, że jest bardzo troskliwym i kochającym ojcem. Poza tym zna się także na historii rodzinnego miasta, chętnie się nią dzieli i zależy mu, by dziedzictwo miasteczka zostało zachowane.

Przedstawienie w serii

Firelight debiutuje w odcinku "The Parent Map". W odcinku tym Starlight Glimmer i Sunburst zostają wysłani przez znaczkową mapę do ich rodzinnego miasta, Sire's Hollow. Mają tam znaleźć i rozwiązać problem z przyjaźnią. Spotykają tam swoich rodziców (Stellar Flare, mama Sunbursta i właśnie Firelighta, tata Starlight) którzy próbują zrobić coś dobrego dla ich miasta, jednak mają zupełnie różne pomysły. Stellar Flare stawia na rozwój i nowoczesność. Wprowadziła zakaz czytania i dotykania książek, można je tylko oglądać zza okna księgarni, promowała perfumy o różnych dziwnych zapachach, koktajle owocowe mające zastąpić jedzenie owoców i bramę przy wejściu do, która odgrywała irytujące powitanie. Natomiast Firelight chciał zachować pamięć i historii miasta. Starał się, by lokalna piekarnia wypiekała chleb zgodnie z recepturą założycieli miasta, który był bardzo twardy i niemal nienadający się do jedzenia, często odwiedzał dział antyków w bibliotece miasteczka, a także był gotów zrobić wykład z historii miasta.

Gdy Starlight i Sunburst przybili do miasta, ich rodzice byli bardzo zadowoleni, że pomogą swoim dzieciom znaleźć z przyjaźnią i spędzić z nimi sporo czasu. Wkrótce okazało się, że problemem może być właśnie spór pomiędzy Stellar i Firelightem. Starlight i Sunburst rozmawiają z rodzicami i nakłaniają ich do zgody, co kończy się sukcesem. Jednak wychodzi na jaw, że to nie był poszukiwany problem który miał być rozwiązany. Rodzice postanawiają pomóc dzieciom, jednak ich starania tylko coraz bardziej denerwują Starlight i Sunbursta. Stellar próbuje stworzyć problem przyjaźni i ciągle zmusza swojego syna, by podążał za jej planami. Natomiast Firelight traktuje swoją córkę jak małą klaczkę, ubierając ją jak źrebaka, chroniąc przed wszystkim co niebezpieczne i mówiąc do niej przesadnie zdrobniale, próbując w tym czasie znaleźć problem na podstawie historii miasta. W końcu Sunburst i Starlight nie wytrzymują i mówią rodzicom, co myślą o ich zachowaniach. W wyniku tego wybuchu złości ich rodzice czują się zranieni i odchodzą. Wkrótce Sunburst domyśla się, że to właśnie relacje z ich rodzicami są problemem przyjaźni, który muszą rozwiązać, więc postanawiają przeprosić rodziców i wyjaśnić z nimi parę spraw. Podczas tych rozmów Stellar Flare przyznaje się Sunburstowi, że zawsze chciała przygotowywać dla niego plany na każdą sytuację, by nie czuł się tak zagubiony jak wtedy, gdy został wyrzucony ze szkoły magii, a on wyjaśnia mamie, że mimo wszystko jest jej wdzięczny za pomoc, ale jest już dorosły i umie sam planowac swoje życie. Z kolei Firelight mówi Starlight, że pamięta jak rozbita była po utracie przyjaciela i opuszczeniu rodzinnego, więc traktował ją jak dziecko, by czuła się szczęśliwa i bezpieczna, jak w czasach dzieciństwa, a ona tłumaczy, że potrafi już radzić sobie ze swoimi problemami bo jest już dorosłym kucykiem oraz jak nauczyła się uczyć ze swoich błędów. Po tej rozmowie znaczki Starlight i Sunbursta zaczynają świecić, co znaczy zakończenie ich misji z problemem przyjaźni. Pogodzeni rodzice żegnają i obiecają odwiedzać się nawzajem częściej niż do tej pory.

Kucyki w wieku szkolnym Coconut CreamChipcutterCozy GlowDiamond TiaraSilver SpoonTwistSnipsSnailsPipsqueakFeatherweightRumbleZipporwhillTender TapsToola RoolaPetunia Paleo
Młoda szóstka/
(Young Six)
SilverstreamSmolderOcelkaGallusSandbarYona
Pozostałe kucyki
(ziemskie kucyki)
Pozostałe kucyki
(pegazy)