FANDOM

Filthy Rich (z ang. obrzydliwie bogaty) to kucyk ziemski i ojciec Diamond Tiary, małżonek Spoiled Rich. Pierwszy raz pojawia się w odcinku "Dzień uznania dla rodziny".

Przedstawienie w serii

Odnosząc się do historii Babci Smith, jego pradziadek (według angielskiej wersji dziadek), Stinkin' Rich, był jednym z pierwszych kucyków, który zakupił dżem z jabłek Zap i rozpoczął swój biznes, sprzedając je.

W tym samym odcinku Filthy Rich pojawia się na farmie Sweet Apple, gdzie zamawia pierwsze sto słoików dżemu, "jak zwykle". Później widziany jest w czasie opowiadania w klasie Apple Bloom o swoim zawodzie, jednak zdecydowana większość uczniów była tym znudzona. Na samym końcu odcinka każe Diamond Tiarze śpiewać do konewki razem z innymi. Pomimo swojej pozycji i majątku, Filthy Rich jest uprzejmy wobec innych kucyków, co dobrze obrazują jego relacje z rodziną Apple, którą traktuje również jako wartościowego partnera w biznesie.

W odcinku "Niewinne kłamstwa" pojawia się na farmie rodziny Apple, gdzie chce kupić dżem z jabłek Zap, Jednak przez pomyłkę Apple Bloom zapakowuje do jego wozu inne skrzynie, dlatego ogier musi się wrócić. Ponownie występuje w opowieści Babci Smith, gdzie jako młody kucyk chce współpracować z rodziną i sprzedawać w swoim sklepie cydr. Mimo próśb brata, nastoletnia wówczas Applejack zgadza się na transakcję. Jednak po zawarciu umowy okazuje się, że babcia jest przeciwna sprzedaży cydru w sklepie Richa. Chcąc zyskać na czasie, Applejack okłamuje ogiera i jego narzeczoną mówiąc, iż staruszka jest chora i trafiła do szpitala. Filthy i Spoiled poznają prawdę dopiero, gdy przychodzą tam w ramach odwiedzin.

Nie lubi, gdy ktoś zwraca się do niego Panie Filthy - preferuje Panie Rich.

Wygląd

Filthy Rich jest ogierem o brązowym umaszczeniu, czarnej grzywie i brwiach oraz podkrążonych oczach w dwóch odcieniach błękitu. Na jego szyi widnieje biało-niebieski kołnierzyk i czerwony krawat z żółtym nadrukiem dolara. Jego znaczek to trzy sakwy z pieniędzmi. Ogier posiada unikalny design.

Ciekawostki

  • Gdyby nie dżem z jabłek Zap nigdy nie dorobiłby się majątku.
  • Woli, by mówiono do niego Rich (z ang. bogaty) niż Filthy (z ang. brudny).

Gry

Jest jedną z postaci aplikacji MLP na platformy mobilne.

Galeria

S02E12 Filthy Rich mówi do babci Smith

Pozostałe kucyki
(ziemskie kucyki)
Pozostałe kucyki
(pegazy)