FANDOM

Fikcja i prawda — trzynasty odcinek szóstego sezonu i sto trzydziesty ogółem.

Opis

Początkowa wersja z Zap2it

Na konwencie Dzielnej Do, Rainbow Dash spotyka kucyka, który nienawidzi Dzielnej Do w takim samym stopniu w jakim Rainbow ją uwielbia[1].

Rozszerzona wersja

Rainbow Dash zjawia się na Manehattanie na konwencie Dzielnej Do i poznaje kucyka o imieniu Quibble Pants (dubbingowany przez Pattona Oswalta), który nie znosi Dzielnej Do w takim samym stopniu w jakim Rainbow ją uwielbia. Ta dwójka przeżywa przygodę rodem z książek o odważnej klaczy i musi pogodzić swoje różne poglądy, by przetrwać konwent[2].

Streszczenie

Odcinek rozpoczyna się przygodą Dzielnej Do w jakieś tajemniczej jaskini. W pełnym napięcia momencie okazuje się, że jest to wizualizacja treści książki. Rainbow Dash jedzie na zlot fanów Dzielnej Do i się pakuje. Biedna Twilight Sparkle, która jej pomaga, nie może jechać, gdyż ma własne polityczne obowiązki. W końcu tęczowa fanka przybywa na konwent. Tam poznaje równie wielkiego fana Quibble Pantsa. Między kucykami rodzi się przyjaźń (może i coś więcej?). Po wspólnej zabawie kucyki idą do baru. Tam Rainbow zauważa, że zajmowali się działowi poświęconego pierwszej trylogii. Proponuje odwiedzenie następnych, lecz sprzeciwia się temu Quibble. Okazuje się, że nienawidzi drugiej trylogii ze względu na jej przesadny charakter. Powoduje to kłótnię, a ostatecznie obrażenie się na siebie. Rainbow, aby udowodnić, że te opowieści są możliwe, postanawia się spotkać ze swoją przyjaciółką A.K Jearling. Autorka książki jest tak naprawdę alter ego Dzielnej Do, czego nikt nie wie, oprócz RD i reszty głównych postaci. Spotyka ją i mówi o swoim problemie z Quibblem. Dzielna Do ma jednak ważniejsze sprawy na głowie niż niezadowolony fan. Ma bowiem przy sobie cenny artefakt będący kluczem do skarbu, lecz jej wróg Cabbaleron chce go wykraść. Poszukiwaczka przygód prosi Rainbow o pomoc w znalezieniu jej arcywroga. Zamiast niego spotyka jednak swojego ex przyjaciela. Aby było gorzej, zostają również porwani przez zbirów Cabbalerona. Nie robi to na Quibblu wrażenia, ponieważ sądzi, że to porwanie jest na niby. Po serii przygód w dżungli ogier zaczyna zdawać sobie sprawę, że ich życie jest zagrożone. Dochodzi jednak do błędnego wniosku, że zagrożenie wynika z niekompetencji osób prowadzących przygodę edukacyjną, a nie z tego, że są ofiarami prawdziwego porwania. Jednak po ujrzeniu potwora rewiduje swoje poglądy. Na szczęście ratuje ich Dzielna Do. Odnajdują skarb, dają nauczkę złoczyńcom, a Rainbow i Quibble zostają sami. Dochodzą do wniosku, że można się lubić pomimo bardzo różnych poglądów.

Galeria

S06E13 Kucyki rozmawiają przy barze

Przypisy

  1. Zapowiedź na Zap2it
  2. Źródło rozszerzonej wersji
Sezon ósmy Awantura o szkołę, część 1Awantura o szkołę, część 2The Maud CoupleFake It Til You Make ItGrannies Gone WildSurf and/or TurfHorse PlayThe Parent MapNon-Compete ClauseThe Break Up Break DownMolt DownMarks for EffortThe Mean 6The Hearth's Warming ClubYakity-SaxA Matter of Principals
Filmy pełnometrażowe My Little Pony: Film