FANDOM

Sława i udręka – czternasty odcinek siódmego sezonu oraz sto pięćdziesiąty siódmy odcinek ogółem.

Opis

Twilight Sparkle publikuje swój dziennik przyjaźni. Przynosi to jednak niezamierzone konsekwencje, gdy kucyki zaczynają się kłócić kto napisał najlepsze lekcje przyjaźni[1][2]

Streszczenie

W piękny i słoneczny dzień, Twilight Sparkle spaceruje sobie spokojnie po Ponyville. Jej błogi spokój przerywa jednak oberwanie od kogoś ciastem. Okazało się, że Toola Roola i Coconut Cream znowu się pokłóciły. Wtedy księżniczka przyjaźni postanawia je uświadomić, że przyjaźń może być trudna, ale warto o nią walczyć. Uświadamia sobie też, iż gdzieś już o tym pisała. Przypomina sobie o swoim starym pamiętniku przyjaźni i wraz ze Starlight wpadają na świetny pomysł. Chcą odnowić dziennik oraz wydać go, aby cała Equestria mogła uczyć się z ich doświadczeń. Niestety szybko zaczynają się problemy. Większość kucyków zamiast czerpać inspiracje z książki rozpoczyna ożywioną dyskusje nad jej treścią. Powoduje to bojkotowanie sklepów Rarity, niedawanie spokoju Rainbow Dash, pretensje do Fluttershy, że zbyt długo uczyła się asertywności, śmianie się z każdego nawet neutralnego tekstu Pinkie Pie, okupowanie farmy Applejack. Zestresowana tym stanem rzeczy, szóstka klaczy chowa się do zamku. Postanawiają, iż najrozsądniej będzie wytłumaczyć fanom prawdziwy cel książki. Nic to jednak nie daje i tamtejsi bronies kłócą się dalej w najlepsze. Humor głównym bohaterkom poprawia jednak Starlight, której udało się znaleźć Toola Roolę i Coconut Cream. Są to jedyne osoby, które ta książka zainspirowała i pomogła odbudować przyjaźń. Autorki książki są zadowolone, że mogły pomóc chociaż tym klaczom.

Galeria

S07E14 Kucyki kłócą się przez zamkiem Twilight

Przypisy

  1. Tytuł odcinka wyjawiony na Equestria Daily przez GeorgeQGrega
  2. Tytuł i opis na Zap2it

Sezon ósmy Awantura o szkołę, część 1Awantura o szkołę, część 2The Maud CoupleFake It Til You Make ItGrannies Gone WildSurf and/or TurfHorse PlayThe Parent MapNon-Compete ClauseThe Break Up Break DownMolt DownMarks for EffortThe Mean 6The Hearth's Warming ClubYakity-SaxA Matter of Principals
Filmy pełnometrażowe My Little Pony: Film