Fandom

MLPW

Dzika przyroda

1161stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja0 Udostępnij

Dzika przyroda — w serialu My Little Pony: Przyjaźń to magia jest bardzo rozbudowana i łączy faunę różnych klimatów. Możemy podziwiać także różnoraką florę, nawet fantastyczną, jak np. Czarci żart w odcinku "Końska plotka".

Wśród najczęściej spotykanych zwierząt przeważają króliki oraz drobne ptaki śpiewające. Poza tym często możemy zobaczyć wiewiórki, kaczki jako przykład ptactwa wodnego, wydry, borsuki, inne mniejsze zwierzęta, a także duże ptaki i zwierzęta nocne.

Do jabłek na farmie Apple często dobierają się wygłodniałe gąsienice (odcinek "Bobasy Cake"), będące prawdopodobnie larwami motyli.

W okolicach Ponyville w dużej populacji występują płazy bezogonowe (żaby), co możemy stwierdzić w odcinku "Różowa intuicja".

W przyrodzie Equestrii zauważalny jest brak leśnych zwierząt kopytnych. Natomiast na prerii licznie występują bizony (patrz niżej), z których przynajmniej niektóre porozumiewają się kucykowym głosem, tak jak Wódz Grzmiące Kopyto i Wielkie Serce. Podobnie sprawa przedstawia się w przypadku krów, których status jako zwierzęta gospodarskie lub też w pełni samodzielnych bohaterów, nie jest konkretnie określony. Przynajmniej niektóre krowy również mówią w języku kucyków ("Sezon na jabłka"), a w odcinku "Przyjaciel w potrzebie" krowa jest nawet klientką w Cukrowym Kąciku.

Żaby

Żaby są strategicznymi bohaterami odcinka "Różowa intuicja", bowiem wpływają na przebieg akcji. Fluttershy musi je przenieść w inne miejsce, jednak na bagnach na które się udaje, grasuje Hydra i przyjaciółki muszą ratować żółtego pegaza. Ostatecznie Fluttershy będzie musiała poszukać innego miejsca dla żab.

Ptaki

Ptaki występują w wielu odcinkach serialu, często w otoczeniu Fluttershy (ok. kilkanaście ptaszków należy też do jej chóru, a o wpływie ptaków na bohaterkę świadczy jej projekt sukni z gniazdem na głowie w odcinku "Sukces spod igły"), ale też w wielu innych sytuacjach. Większy motyw ptaków pojawia się w odcinku "Pożegnanie Zimy", kiedy wiele z nich wraca z "ciepłych stron". Kucyki pomagają im w tym, co jednak sprawia im problemy, gdyż Ditzy Doo zamiast na południe pofrunęła po nie na północ. W odcinku "Lekcja zerowa" widzimy bezpośrednio gniazdowanie ptaków, kiedy borykająca się z problemami nerwowymi Twilight Sparkle unosi przypadkiem ich gniazdo z krzaka. Ptasie gniazdo jest również obiektem obserwacji Scootaloo w odcinku "Sekrety Ponyville". Upadek w kałużę młodego pegaza właśnie podczas ornitologicznej obserwacji zostaje zarejestrowany na zdjęciu przez Featherweighta. Rozmaite gatunki ptaków występują w obejściu Fluttershy w odcinkach "Biletomistrzyni" i "Konkurs pupili" m.in. sójki, sępy, sokół, orzeł, flaming, sowa, tukan, koliber. Inna duża grupa ptactwa mieszka w ogrodzie Canterlotu (odcinki "Niezapomniany wieczór" i "Gwiazda salonów"). Kaczki, zazwyczaj z młodymi, nieraz potrzebują pomocy Fluttershy w przejściu przez ruchliwy teren, taki jak miasteczko (np. w odcinku "Sposób na gryfa").

Owady

Owady w Przyjaźń to magia są reprezentowane głównie przez motyle, a odcinkowi "Rój stulecia" poświęcony jest temat Parasprite'ów. Osa pojawia się w odcinku "Konkurs pupili" i jest to jedno z pierwszych zwierząt robiących dobre wrażenie na Rainbow Dash. Motyle występują także jako bohaterowie indywidualni (motyl w "Konkursie pupili") oraz w mniejszych grupach (pomoc w treningu Fluttershy w odcinku "Huraganowa Fluttershy"). Pszczoły pojawiają się w odcinku "Pożegnanie Zimy", kiedy w ich gniazdo wpada Twilight. Nad bagnami w odcinku "Różowa intuicja" przelatuje ważka.

Nietoperze

Nietoperz występuje w odcinku "Konkurs pupili", gdzie jest jednym z zawodników, który dotarł do finałowego wyścigu w konkursie Rainbow Dash. Całkiem nieźle radzi sobie z pokonywaniem niebezpieczeństw w wąwozie, lecz nie jest pierwszy na mecie. Podobnie jak inni startujący (oprócz żółwia) nie słyszy lub nie zwraca uwagi na wołanie o pomoc Rainbow Dash. Nietoperz ten posługuje się echolokacją, której używa w ostrych zaroślach w wąwozie, lecz poza tym jest wyraźnie zwierzęciem dziennym i dobrze widzącym, co jest w rzeczywistości niemożliwe (egzotyczne nietoperze mające dobrze rozwinięty wzrok, np. rudawki, nie mają zmysłu echolokacji). Spłoszone stado nietoperzy obecne jest w odcinku "Pożegnanie Zimy". O obecności latających ssaków w świadomości kucyków świadczy też panika Pinkie Pie przy zetknięciu z biletami na Galę Grand Galopu, kiedy to uznaje je chwilowo za atakujące nietoperze.

Stado nietoperzy owocowych, w kolorach tęczy, pojawia się w odcinku "Zjazd rodziny Apple". Nietoperze zamieszkują drzewa owocowe jednej z zachodnich farm Sweet Apple. Nietoperze owocowe mają liście zamiast uszu, a czerwone nietoperze owocowe w szczególności przypominają truskawki.

Owocowe Wampiry

Owocowe Wampiry pojawiają się w odcinku "Nietoperze!" gdy atakują Farmę Sweet Apple. Wyglądem przypominają Owocowe Nietoperze mają jednak szary kolor futra czerwone oczy oraz kły które wbijają w owoce. Przesiadują na drzewach w sadzie w dużych grupach. Owocowe Wampiry przynoszą razem z sobą wiele złego, ale również i troszeczkę dobrego, w piosence Bats, Fluttershy mówi, że wypluwają wiele pestek które następnie kiełkują w silniejsze i bardziej rodne jabłonie. Efektem ubocznym ich działalności jest niszczenie jabłoni oraz pochłanianie olbrzymiej ilości owoców do póki większości nie zjedzą. W retrospekcji Applejack opowiada jak Owocowe Wampiry zjadły większość jabłek przez co Rodzina Apple była zmuszona porcjować jabłka tak aby Ponyville mogło przetrwać. Owocowe wampiry żyją w dużych stadach w zachodniej części sadu.

Króliki

Najliczniejszą grupę kręgowców w faunie serialu stanowią króliki. Są obecne w wielu sytuacjach, nieraz wpływają na przebieg akcji. W odcinku "Ostatnia gonitwa" króliczek zabiega drogę powozowi kucyków, co utrudnia im pogoń za uciekającą innym pojazdem Applejack. Króliczek zachowuje się bardzo naturalnie, nie zdając sobie sprawy w jakiej sytuacji znalazły się bohaterki. Zaciekawiony, węszy chwilę przy powozie ruszając noskiem, po czym dopiero odbiega. Wymieniony królik prezentuje też pozę charakterystyczną dla zajęczaków i gryzoni, stojąc na tylnych łapkach unosi i podkula przednie, taka dbałość o szczegóły charakteryzuje całość przedstawienia królików i gryzoni w Przyjaźń to magia. Niektóre króliki mają proporcjonalne kształty, zaś niektóre (jak Angel) mają nieco nienaturalnie dużą głowę. Króliki w odcinkach często widziane są w mniejszych lub większych stadach, z których najbardziej widowiskowe, a zarazem niebezpieczne, formuje się w odcinku "Sezon na jabłka", w wyniku zbyt agresywnego działania Applejack, "pomagającej" Fluttershy w liczeniu tychże królików. Spłoszone i rozpędzone stado zajęczaków mknie wprost na Ponyville, i niespodziewające się niczego kucyki, z których kilka mdleje z przerażenia na głównej ulicy miasteczka. Następnie króliki pustoszą warzywne ogródki i zieleń w Ponyville. Motyw królików pojawia się w strojach używanych przez Babcię Smith i Apple Bloom w odcinku "Dzień uznania dla rodziny". Króliki są jednymi z ofiar Discorda i jego chaosu, kiedy to wydłużają im się bardzo kończyny, w odcinkach "Powrót do harmonii, część 1" i "Powrót do harmonii, część 2".

Wiewiórki

Drugą liczną grupą małych ssaków są wiewiórki. Zazwyczaj widzimy je w otoczeniu Fluttershy, która jest z nimi zaprzyjaźniona do tego stopnia, że uczy nawet grupę wiewiórek kroków do walca (odcinek "Tajemnica nadmiaru"). Wiewiórki występują również w ogrodach Canterlotu, gdzie jednak są znacznie bardziej bojaźliwe (odcinek "Niezapomniany wieczór"). Specyficznym rodzajem wiewiórki jest Pani Dziuplińska - latająca wiewiórka przypominająca polatuchę, występująca w odcinku "Konkurs pupili". Mimo swej niezwykłości, nie wzbudza ona zainteresowania szukającej zwierzaka Rainbow Dash.

Inne nieduże ssaki

W "Przyjaźń to magia" reprezentowane są przez takie rodzaje zwierząt jak borsuk i wydra, również blisko związane z Fluttershy. W serialu widzimy również myszy. Jest też pies Applejack i kotka Rarity.

Zwierzęta gospodarskie

W kilku odcinkach są pokazane świnie. Choć kucyki nie jadają mięsa, to trzymane są one dla towarzystwa jako "zwierzęta domowe"[1][2]. Ponadto często ukazywane są kury, głównie w obejściu i kurniku Fluttershy, np. w odcinku "Mistrzyni spojrzenia". W odcinku "Zjazd rodziny Apple" pojawił się bawół, który ciągnie wóz. Są również krowy (jedna z nich ma na imię Daisy Jo) oraz owce.

Ssaki mięsożerne

Z dużych ssaków można wymienić m.in. drapieżniki jak niedźwiedź z odcinków "Lekcja zerowa", w którym Fluttershy robiła masaż i w "Wszędzie Pinkie Pie", w którym uczestniczył w jej pikniku. Prócz nich są również koty jak lwy z odcinka "Znaczkowa ospa" poskramiane przez Apple Bloom, oraz tygrys, czarna pantera, gepard i ryś, które służą Ahuizotlowi w przygodach Dzielnej Do.

Gady

Najbardziej charakterystyczne gady w serialu to węże, występujące głównie w odcinku "Pożegnanie Zimy". Są też aligatory pływające w rzekach, co można zobaczyć w odcinku "Bezsenność w Ponyville". Podobnie pojawiają się jako zagrożenie w przygodach Dzielnej Do w odcinku "Czytaj i płacz". Występuje także Kamienny Aligator w odcinku "Księżniczka Twilight Sparkle". Pinkie pie posiada również małego, bezzębnego aligatora o imieniu Gummy.

Pająki

W tej samej scenie pojawiają się też przedstawiciele pajęczaków - liczne pająki atakujące Dzielną Do. Motyw pająka występuje też w odcinku "Przyjaciel w potrzebie", kiedy Pinkie Pie poczytuje tupecik Cranky'iego za wielkiego włochatego pająka. Pająki pojawiają się również w odcinku "Maud Pie", kiedy Fluttershy opowiada siostrze Pinkie Pie o pająkach w Ponyville, które może wyglądają groźnie, ale tak naprawdę są bardzo miłe.

Mięczaki

Wśród przedstawicieli mięczaków obecny jest ślimak, który pełza po zamienionej przez Kokotrisa w kamień księżniczce Twilight Sparkle odcinku "Mistrzyni spojrzenia", a także głowonóg, prawdopodobnie kałamarnica, ścigająca Znaczkową Ligę w odcinku "Konkurs talentów". Jest ona jednocześnie elementem nielicznie przedstawionej w serialu fauny wodnej. Odniesieniem do mięczaków, a konkretnie ślimaków, jest także znaczek Snailsa, przedstawiający ślimaka.

Inne bezkręgowce

Oprócz owadów i wyżej wymienionych bezkręgowców, w odcinku "Sezon na jabłka" występują pierścienice, a mianowicie dżdżownice, zaordynowane jako składnik babeczek przez niedysponowaną Applejack.

Ryby

Ryby pojawiają się w odcinkach bardzo nielicznie. Wyrazista scena z rybą dzieje się w "Tajemniczej Wybawicielce", kiedy Rainbow Dash zostaje porwana przez rwącą masę wody po przerwaniu tamy. Ryby widać również w odcinku "Wiara czyni cuda".

Flora

Największe zbiorowisko dzikiej roślinności w okolicach Ponyville to Las Everfree. Tamtejszy drzewostan rośnie gęsto, podobnie jak flora poszycia, a las wygląda na zupełnie naturalny i niezagospodarowany. Jednak jego środkiem biegnie dość szeroka aleja, którą nieraz podążają bohaterowie. Las jest zasadniczo liściasty, a drzewa często są masywne, o wybujałych koronach, porośnięte pnączami. Pnie niektórych drzew w rejonie Ponyville są tak grube, że można w nich urządzić mieszkanie, tak jak w przypadku biblioteki zagospodarowanej przez Twilight i leśnego domu Zecory. Jabłonie Zap to przykład dzikiej flory leśnej introdukowanej do gospodarki spożywczej. W pobliżu domu zebry rośnie wiele roślin zielnych o znaczeniu użytkowym i medycznym, jednak niektóre mogą też być niebezpieczne. Na obszarze pozaleśnym jest wiele terenów pokrytych trawiastymi łąkami, a nie brakuje też kolorowych kwiatów i dmuchawców. W krótko widzianej faunie wodnej ("Konkurs talentów") obecne są wodorosty.

Bizony

Bizony w serialu My Little Pony: Przyjaźń to magia największą rolę odgrywają w odcinku "Impas", który dotyczy konfliktu między nimi, a kucykami z Appleloosy. Są bardzo masywne i groźne, charakteryzowane na indian - używają barw i znaczeń wojennych, noszą opaski z piórami i pióropusze. Ich przywódcą jest Wódz Grzmiące Kopyto. Barwy bizonów zawierają się w barwach między ciemnym brązem, a jasnym brązem, oraz ciemnopomarańczowym u młodych, jak np. u Wielkiego Serca, poniekąd jak bizony w rzeczywistości. Poza odcinkiem "Impas" bizony występują podczas panowania Discorda i chaosu w odcinku "Powrót do harmonii, część 2", jako baletnice w dotkniętym dysharmonią Ponyville. Widać je także w preludium odcinka "Honor Pinkie" na przyjęciu Chesse Sandwicha.

Kozy

Są dwie - jedna biała, druga ciemnoszara i występują w odcinku "Lekcja stanowczości", u boku "zarządzającego" nimi minotaura. Kozy te noszą krawaty podobne do tego, jaki ma również Iron Will. Mają przyczepioną do ucha słuchawkę z mikrofonem, aby na bieżąco komunikować się z minotaurem na zasadzie krótkofalówki. Kozy pełnią rolę strażników porządku, konsultantów, asystentów i środków transportu dla gospodarza kursów. Ponadto mają po kieszonce na piersi (prawdopodobnie z długopisem). Iron Will polega na swych kozach, a nawet są mu one niezbędne w organizacji i prowadzeniu zajęć. Biała koza ma natomiast zwyczaj żuć wszystko, co znajdzie się przy jej pysku - tak jak krawat drugiej kozy i ogon Pinkie Pie. Może to wskazywać na jej niezdrowy nawyk lub też niską inteligencję, jeśli myli rzeczy niejadalne z posiłkiem. Mimo że głosem kóz jest tylko beczenie, to doskonale rozumieją się z Iron Willem. Cechuje je także czujność i skupienie na wykonywanych zadaniach.

Poza wspomnianymi kozami, w odcinku "Konkurs pupili" można zauważyć, kozła prawdopodobnie mieszkającego wraz z innymi zwierzętami w okolicach domku Fluttershy.

Bryzusie

Oddzielny artykuł: Bryzusie

Ich jedyny jak do tej pory występ w "Przyjaźń to magia" miał miejsce w odcinku "Nielekko być bryzusiem", gdzie były tytułowymi postaciami. Są postury zwykłego owada, jednak żaden owad nie akceptuje ich obecności. Ponyville było ich krótkim miejscem do wypoczynku.

Przypisy

  1. Twitter the Hub Network - pytanie o świnie
  2. Twitter The Hub Network - odpowiedź na pytanie o świnie

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Dzika przyroda

Więcej w Fandom

Losowa wiki