FANDOM

Dzielna Do (ang. Daring Do, właśc. A.K. Yearling) — poszukiwaczka przygód, autorka książek przygodowych, pegaz. W książkach, które tworzy pod prawdziwym imieniem, opisuje swoje przygody. Całkowicie zostały jej poświęcone odcinki "Czytaj i płacz" i "Samodzielna Dzielna Do", pojawiła się też przez chwilę w odcinkach takich jak "Przyjaciel w potrzebie", "Wszędzie Pinkie Pie". Wystąpiła także w odcinku "Fikcja i prawda".      

Wygląd

Do dzieli swój design z Rainbow Dash. Ma identyczny kształt i kolor oczu oraz proste rzęsy. Ma również podobną grzywę i ogon z tym, że Rainbow ma ją w sześciu kolorach tęczy, a Dzielna Do - w sześciu odcieniach szarości.

Klacz ma musztardową sierść oraz skrzydła, tak jak każdy pegaz. Jednak w książce "Dzielna Do i Poszukiwania Wielkiego Szafiru", jedno z nich jest zwichnięte i zabandażowane. Jej znaczek to róża wiatrów, która najprawdopodobniej oznacza, że Do ma talent do odkrywania i silną potrzebę przeżywania przygód. Zawsze ma na sobie oliwkową kamizelkę oraz beżowo-zielony kapelusz.

Dzielna Do i Poszukiwania Wielkiego Szafiru

S2E16 Rainbow Dash trzyma książkę.png

Dzielna Do zostaje wprowadzona do serii w odcinku "Czytaj i płacz", kiedy Twilight Sparkle przynosi Rainbow Dash pierwszą książkę z serii - Dzielna Do i Poszukiwania Wielkiego Szafiru. Twilight mówi, że całą serię ma w swojej bibliotece oraz, że Rainbow powinna polubić Do, ponieważ są do siebie podobne.

Dzielna Do przedzierała się przez parną dżunglę, a wilgotny upał odbierał jej energię i spowalniał każdy krok.
Gdyby tylko mogła się uwolnić od ciężkiej atmosfery i wzlecieć ku niebu. Ale twarde lądowanie nadwyrężyło jej skrzydło i mogła tylko wędrować. Kilka dni. A może kilka miesięcy? Albo i lat!
Komary bzyczały głośno, wysoko w drzewach skrzeczały ary. Jednak żaden z tych dźwięków nie był w stanie zagłuszyć kroków drapieżników, które za nią podążały.

Po chwili przestajemy słyszeć narratorski głos Rainbow Dash i widzimy co dzieje się w książce. Dzielna Do staje twarzą w twarz z tygrysem, który próbuje ją ugryźć. Nie udaje mu się to, jednak ucieczka Do też kończy się fiaskiem, kiedy otacza ją czarna pantera, ryś, gepard, wcześniej wspomniany tygrys oraz biały kotek. Do szybko przeskakuje nad kotkiem oraz za pomocą liany bezpiecznie przelatuje na drugą stronę stromego wąwozu.

Świątynia

Dzielna Do bezpiecznie wylądowała po drugiej stronie i wreszcie złapała oddech. Gdy się odwróciła, ujrzała przed sobą pradawną świątynię, której niestrudzenie szukała od 60 dni i nocy!

Po tym widzimy Rainbow Dash, która przyznaje przed samą sobą, że uwielbia czytać oraz jak dramatycznie stwierdza, że jest "jajogłowa". Wracamy do powieści, na początku z narracją Rainbow.

Zapach jaskini i niebezpieczeństwa podrażnił jej nozdrza, gdy ruszyła w stronę skąpo oświetlonego wejścia do komnaty.
S02E16 DaringDo NarrowMiss.png

Trzy pary czerwonych oczu zerkają na nią z wnętrza czaszki, a podłoga roi się od insektów. Dzielna Do naciska na płytę w podłodze, która powoduje aktywację wielu pułapek: lecące prosto na nią siekiery, płomienie buchające z podłogi, zwisające z sufitu krokodyle, lecące prosto na nią strzały oraz wychodzące z ziemi kolce. Zamykają się również drzwi do kolejnego pokoju, do których Do szybko jednak dobiega i wchodzi do pomieszczenia zanim się zamknęły. W tej samej chwili naciska na inną płytę, która tym razem aktywuje spadające kamienie oraz tradycyjne strzały. Dzielna Do ponownie szybko dobiega do kolejnej sali i wyciąga wbite w swój kapelusz strzały.

W głównej komnacie

Promień światła wpadający przez otwór w suficie oświetla stojącą w komnacie szafirową figurkę. Czytanie przerywa jednak przybycie do szpitala Twlight i Fluttershy, które przyniosły Rainbow grę. Dashie specjalnie szybko przegrywa, dziękuje przyjaciółkom za przybycie i wręcz "wyrzuca" je za drzwi. Kiedy wychodzą, gasi światło i wraca do lektury.

Dzielna Do stała u wejścia do głównej komnaty świątyni. Nareszcie miała przed sobą legendarną szafirową figurkę!

Dzielna Do rusza w stronę reliktu, jednak szybko staje. Orientuje się, że sala naszpikowana jest pułapkami.

HYVFCG.png

Do zastanawia się jak wziąść figurkę

Do zerka na wzór ułożony na podłodze i szybko dedukuje, że wszystkie przedstawione na nim zwierzęta są drapieżnikami z wyjątkiem szczurów. Dzielna Do porusza się więc tylko po płytkach ze szczurami i szybko dochodzi do piedestału z figurką. Z początku obserwuje ją z różnych stron i zastanawia się jak ją zabrać jednak ostatecznie chwyta ją zębami ze znudzoną miną i chowa do kapelusza.

Daring Do grabs the treasure S02E16.png

Z piedestału zaczyna wysuwać się walec, a komnata zaczyna się trząść, ściany się burzą oraz zanika podłoga, po której zostaje tylko wrząca lawa. Dzielna Do z powrotem wskakuje na piedestał, a z niego skacze pod przewróconych kolumnach aż do otworu w suficie przez który wydostaje się na zewnątrz. gorący podmuch lawy wyrzuca ją z świątyni z powrotem do dżungli. Wtedy przed Dzielną Do staje dziwna i wielka istota, która wesołym głosem Pinkie mówi "Dzień dobry kochana!". I tak z powrotem przenosimy się do szpitala.

Pinkie Pie, Applejack i Rarity odwiedziły Rainbow. Pielęgniarka przynosi jej jedzenie, a ta zaczyna je jeść szybko i niechlujnie. Zniesmaczone przyjaciółki postanawiają jednak wyjść i zostawić chorą w spokoju. Po ich wyjściu, Rainbow wypluwa jedzenie pod łóżko i wraca do czytania.

Ahuizotl

Myślałaś, że zatrzymasz szafirową figurkę dla siebie, ale byłaś w błędzie Dzielna Do. A teraz spotka cię los straszliwy!
Snapshot20120909150845.jpg

Po poprzednim niewypale, Ahuizotl zostaje przedstawiony znowu. Zabiera Dzielnej Do szafirową figurkę i za pomocą specjalnego gwizdka woła wszystkie dzikie koty. Ahuizotl śmieje się maniakalnie, a scena powoli zanika. Znów widzimy Rainbow Dash, która siedzi pod kocem i zastanawia się kim on jest i powraca do historii.

Dzielna Do przywiązana jest do czegoś przypominającego ołtarz i mówi Ahuizotlowi, że nie ujdzie mu to na sucho. On jednak niewzruszony pociąga za wajchę, macha Do na pożegnanie i ucieka razem z kotami. Za chwilę ściany pomieszczenia zaczynają się do siebie zbliżać, a ponad to wychodzą z nich kolce. Pojawiają się również węże i pająki, które wchodzą na Dzielną Do, a sala wypełnia się piaskiem.

Historię przerywa głos doktora Rainbow Dash, który przyszedł jej oznajmić, że skrzydło się zrosło i że może już wyjść ze szpitala. Po kilku próbach powrotu do placówki i odzyskania książki, Rainbow w końcu postanawia ją ukraść. Jednak w trakcie pościgu upuszcza ją, a po złapaniu przez personel szpitala, musi przyznać się przed przyjaciółkami, że polubiła czytanie. Twilight wypożycza Rainbow egzemplarz książki, którą miała u siebie w bibliotece, a pegaz szybko biegnie by przeczytać ostatni rozdział.

Opowieść kontynuuje się kiedy Dzielna Do rzuca swoim kapeluszem tak, że trafia nim w wajchę i przeciąga ją do góry. Piasek, pająki i węże znikają, Do uwalnia się z bandaży i wychodzi na zewnątrz świątyni.

Daring Do gets treasure S02E16.png

Następnie widzimy Ahuizotla, który siedzi na tronie i głaszcze białego kociaka. Potwór mówi sam do siebie, że Dzielna Do już nigdy mu nie wejdzie w drogę oraz, że to on odniósł zwycięstwo. Śmieje się maniakalnie, a w swoim ręko-ogonie trzyma szafirową figurkę, dopóki nie pojawia się Do i nie odbiera mu jej.

Epilog

Dzielna Do biegnie w towarzystwie zachodu słońca, Rainbow Dash odczytuje zakończenie:

Ahuizotl został pokonany, figurka była bezpieczna. Świat po raz kolejny witał nowy dzień. Dzięki Dzielnej Do!
S2E16 Dzielna Do po udanej przygodzie.png

Rainbow Dash odkłada książkę na stos innych i bierze z niego tą zatytułowaną: "Dzielna Do i Puchar Gryfów". Ma ona niebiesko-żółtą oprawkę.

W odcinku "Przyjaciel w potrzebie", Rainbow Dash czytała książkę o identycznej oprawie, jednak było na niej napisane: "Dzielna Do i Poszukiwania Wielkiego Szafiru". W odcinku "Wszędzie Pinkie Pie" czytała już Poszukiwania Wielkiego Szafiru, w prawidłowej, zielonej okładce.

Samodzielna Dzielna Do

S04E04 Dzielna Do chce się uwolnić.png

Dzielna Do w pułapce

Gdy Rainbow Dash dowiaduje się, że następna książka o przygodach Dzielnej Do zostanie wydana 2 miesiące później, postanawia razem z przyjaciółkami pomóc A.K. Yearling, autorce serii, w napisaniu powieści, lecz ona im odmawia. Gdy Mane 6 mają zamiar odejść, zauważają włamywaczy. Wracają do domku i widzą bójkę o złoty pierścień między włamywaczami a... Dzielną Do - A.K. Yearling. Wtedy do pomieszczenia wkracza Dr Caballeron i zabiera pierścień. Dzielna Do odlatuje w poszukiwaniu włamywaczy, a Dash po wielu sporach z Twilight wyrusza na pomoc swojej idolce. Tam przez przypadek psuje cały plan Do i poszukiwaczka przygód zostaje złapana przez Ahuizotla, a Rainbow traci wiarę w swoją przydatność, jednak przyjaciółki podbudowują ją na duchu i Dash razem z Dzielną Do pokonują złoczyńców. 

Kostiumy na Święto Koszmarów

Berry-punch.png

W odcinku "Luna odmieniona", Berry Punch miał na sobie strój niezwykle podobny do tego noszonego przez Dzielną Do. Jedna ze scenarzystek wyjaśniła, że dopiero po dodaniu tego kostiumu do odcinka zorientowano się, że spoileruje on trochę "Czytaj i płacz". Z uwagi na ograniczenia czasowe, stroju nie usunięto, ale zmieniono mu kolory i kapelusz, aby uniknąć powiązań z odcinkiem przyszłym.[1]

Gry

Dzielna Do jest bohaterką gry MLP na iOS i Android, lecz mieszka w Ponyville, a A.K Yearling występuje jako osobna postać zamieszkująca Canterlot.

Ciekawostki

  • Dzielna Do oraz Hayseed Rzepa to jedyne kucyki, których część imienia została przetłumaczona.
  • Jej pseudonim A.K. Yearling nawiązuje do imienia i nazwiska autorki znanej serii powieści o Harrym Potterze - J.K. Rowling.
  •  Gdy Dzielna Do odbiera Ahuizotowi figurkę, tworzy się za nią jakby tęcza.

Zabawki

Dzielna Do pojawiła się jako figurka w zestawie razem z Księżniczką Twilight Sparkle oraz tęczową Rainbow Dash.

Galeria

Daring Do being chased S2E16.png

Przypisy

  1. "Nayuki" dyskutuje na temat kostiumu Berry Punch.
Pozostałe kucyki Pani BurmistrzBow Hothoof i Windy WhistlesBright Mac i Pear ButterBulk BicepsCheerileeCheese SandwichCherry JubileeClaudeCloudchaserCoco PommelDandy GrandeurDouble DiamondFeather BangsFilthy RichFlitterGizmoHard HatHondo Flanks i Cookie CrumblesInky RoseJet Set i Upper CrustJoeJunebugMoondancerPanna HarshwhinnyPanna PeachbottomNight GliderParty FavorSzeryf Srebrna GwiazdaSilver ShillKucyki spaStar Swirl BrodatyStellar EclipseSugar BelleSunburstTeddie SafariThunderlaneTree HuggerTroubleshoes ClydeNight Light i Twilight VelvetPan i Pani ShyDerpyCloud ChaserDr. StableDzielna DoGraceAmiraHaakimMane GodallNightjarNurse RedheartNurse SnowheartPan GreenhoovesQuicksilverToe-TapperTorch SongBill NeighPlay WriteFuzzy SlippersLauretteMinuetteTwinkleshineLemon HeartsLily LaceDJ Pon-3Doctor HoovesAmethyst StarBon BonLyra HeartstringsOctavia MelodySpearheadStarstreakStormy FlareSpoiled RichSunshine SmilesMoonlight RavenCayenneCitrus BlushNorth Point Strawberry SunrisePheiPlaid StripesRainbow StrikeWranglerZephyr BreezeZesty GourmandPan StripesSzafran Masala i Kolender KminekQuibble PantsVapor TrailSky StingerAngel Wings

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Dzielna Do

  • Daring Do istnieje naprawdę?

    57 wiadomości
    • ten wątek jest zbędny wiemy że A. K. Yearling - czy jak jej tam - to Dzielna Do i na odwrót
    • Jesteś jednym z nielicznych anonimów który powiedzał coś sensownego,mądrego i w odpowiedniej chwili masz rację wątek do zamknięcia
  • Przeniesienie artykułu

    76 wiadomości
    • Haifisch7734 napisał(a): [...] prawie każdy z nas [...] Czy muszę coś więcej dodawać? :P
    • Haifisch7734 napisał(a):Hmmm... A to nie jest tak, że prawie każdy z nas się ukrywa pod pseudonimem? :P No właśnie! I wtedy każdy by mó...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki