Wikia

MLPW

Derpy

Przekierowano z Derpy Hooves

1047stron na
tej wiki
Dyskusja0

Derpy (z ang. derpy - niezdarny, żenujący[1]) (znana również jako Muffins) — pegaz, zauważony przez fanów dzięki charakterystycznemu zezowi. Imię postaci również zostało wymyślone przez bronych, a później oficjalnie użyte w pierwotnej wersji odcinka Ostatnia gonitwa. W napisach końcowych odcinka Ach, życie... jest już wymieniona jako Muffins. W serialu Derpy jest postacią tła. Występuje nader często, lecz zazwyczaj nie ma znaczącego wpływu na przebieg akcji. Dzieli swój design z Raindrops i Deep Blue.

Pochodzenie

Derpy Hooves szkic.jpg

Szkic Derpy z galerii Lauren Faust

Derpy pojawiła się już w pierwszym odcinku z celowym błędem animatorów (tzw. easter eggiem), polegającym na desynchronizacji kierunku patrzenia oczu bohaterki, czego skutkiem był charakterystyczny zez. Pomimo, że pegaz pojawiał się tylko w tle, fani bardzo szybko ją zauważyli i polubili. Ostatecznie zadecydowano, by błędu nie korygować (choć niekiedy Derpy ma prawidłowo zsynchronizowane oczy). Znaczek Derpy opiera się na kucyku generacji pierwszej - Bubbles.

Źrebak

W odcinku "Znaczkowa ospa", kiedy Apple Bloom kręci swą hula-gula i talerzami mniej-więcej pomiędzy jej kokardą i ogonem z tyłu widać fragment małej Derpy. Łatwo ją poznać po zezie. Małą Derpy możemy zobaczyć dwukrotnie w odcinku Honor Pinkie podczas retrospekcji Cheese Sandwicha.

Występowanie

S01E15 Doskonale widać zeza.png

Derpy w odcinku "Różowa intuicja"

Po raz pierwszy Derpy możemy zobaczyć na przyjęciu powitalnym Twilight Sparkle w odcinku "Przyjaźń to magia - część 1", gdzie znajduje się ona w grupce kucyków w tle. Od tego czasu animatorzy umieszczają zezowatego pegaza praktycznie w każdym odcinku. Jest umieszczana przeważnie w tle, na uboczu zdarzeń. Czasami jednak ingeruje bezpośrednio w rozwój akcji serialu.

Ditzydoo.png

Derpy z niebieskimi oczami

W odcinku "Pożegnanie Zimy" Derpy zostaje wspomniana jako Ditzy Doo[2], która zamiast na południe, poleciała po ptaki na północ. W tym samym odcinku możemy spotkać jej wersję z niebieskimi (i poprawnie patrzącymi) oczami.

W odcinku "Różowa intuicja" Derpy zrzuca dużo ciężkich przedmiotów na połamaną wówczas Twilight Sparkle, co wcześniej przepowiedziała Pinkie Pie.

Ponadto, w odcinku "Sezon na jabłka" fani przypisują jej kwestię "Muffin", która została wypowiedziana gdzieś w tle. Od tamtego czasu powstało wiele FanArt'ów z muffinami.

W odcinku "Gwiazda salonów" pojawia się jako jeden z elitarnych kucyków w piosence. Nosi papierową torbę na głowie tę samą którą miała w odcinku "Luna odmieniona".

Derpy niszczy ratusz w odcinku "Ostatnia gonitwa". W tym samym odcinku po raz pierwszy użyto jej imienia, poświęcono jej wtedy całą scenę początkową. W ten sposób imię Derpy stało się kanoniczne. Tuż po wyemitowaniu odcinka, ze względu na protesty części amerykańskiej widowni, twierdzącej, że głos i zachowanie Derpy uwłacza osobom opóźnionym w rozwoju, w epizodzie dokonano korekty, zmieniono głos bohaterki oraz usunięto zeza. W polskiej zdubbingowanej wersji odcinka też pojawia się zmieniona Derpy i jej imię nigdy nie jest wypowiadane. Występuje ona też w wielu innych odcinkach jako postać tła np. "Konkurs pupili", wtedy pod koniec piosenki "Find A Pet Song" wychyla głowę z kurnika.

Derpy pojawia się także w odcinku "Niezapomniany wieczór". Występuje w tle, a widać ją jak stoi po środku, między Spitfire i Soarin'em. Widać, że ma oczy w kolorze pomarańczowym.

S05E9 Derpy załatwi kwiaty na ślub Matildy.png

Derpy w odcinku "Ach, życie..."

W odcinku "Luna odmieniona" Derpy wypuszcza wodę z beczki do łowienia jabłek. W tym też odcinku, ma strój z zrobiony z papierowych toreb.

Derpy wystąpiła także w odcinku "Rainbow Falls", gdzie miała zastąpić "chorą" Rainbow Dash w sztafecie. Choć ostatecznie nie wystartowała w niej, to i tak zostaje by dopingować. Przez dużą cześć czasu widać ją na pierwszym lub drugim planie, lecz nie wypowiada ani jednego słowa.

W odcinku "Honor Pinkie" widzimy ją wyjadającą czekoladę z czekoladowej fontanny, a także pojawiła się w retrospekcji Cheese Sandwicha jako źrebak, zaś w "Królestwo Twilight" staje się jedną z ofiar Tireka i zostaje pozbawiona umiejętności lotu.

Swoją największą jak dotąd rolę miała w odcinku „Ach, życie...”. Jej zadaniem miało być doręczenie zaproszeń na ślub Matildy i Cranky'ego. Okazało się, że była na nich wydrukowana data o dzień wcześniejsza i teraz – aby nie sprawić zawodu zaproszonym VIP-om – całe wydarzenie musi zostać odpowiednio przesunięte. Derpy chce jakoś pomóc w zaradzeniu sytuacji i szuka kwiatów do przyozdobienia sali. Wprawdzie bukiety nie mogły być przygotowane na czas, ale ostatecznie udało jej się znaleźć coś, co mogło je odpowiednio zastąpić.

Sezon pierwszy
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
B B B B B B B B N B B B B B Y B N B N B N N B N N B
Sezon drugi
B B B Y B N B B B B Y B B Y B N B B B N N B B N N B
Sezon trzeci
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
N B B N B N N N N N N N B
Sezon czwarty
N N N N N N N N N Y N Y B N N B N N N B N B N Y Y Y
Sezon piąty
N N N B B N N N Y N B N Y N N N N B B N Y N N N N B

Zabawki

Derpy ukazała się w fali blindbagów drugiej serii, jako kucyk z grzywą i ogonem do czesania (2010), oraz jako kucyk z naklejkami do ozdabiania.

Gry

Derpy jest "easter eggiem" w grze MLP na iOSa i Androida.

Ciekawostki

  • Derpy jest często wykorzystywana do serii fanowskich, najczęściej jako ona sama, jednak czasami jako postać stosunkowo denerwująca. Jedną z takich serii jest „Doktor Whooves i Asystentka”, opowiadająca o przygodach Derpy oraz niejakiego Doktora Whooves'a.
  • W jej wersji figurkowej nie podano jej imienia. Jest nazwana rysunkiem muffinki w przeciwieństwie do innych kucyków.  
  • W odcinku Przyjaciel w potrzebie, Pinkie Pie trzyma śnieżną kulę należącą do Cranky'iego, w której znajduje się figurka Derpy.
  • W odcinku "Ślub w Canterlocie" puszcza oko do fanów.
  • W piosence "Find a Pet", na samym końcu utworu, kiedy Fluttershy i Rainbow Dash śpiewają razem, jej głowa wysuwa się z kurnika.
  • Jej zez nie był planowany przez animatorów.
  • W napisach końcowych odcinka Ach, życie... nazywa się Muffins.

Zobacz także

Galeria

S02E04 Derpy w kadzi z jabłkami.png

Przypisy

  1. Definicja z Urban Dictionary
  2. Niektórzy fani uważają, że Derpy i Ditzy Doo są odrębnymi postaciami o podobnym wyglądzie

Kucyki w wieku szkolnym Diamond TiaraSilver SpoonTwistSnipsSnailsPipsqueakFeatherweightRumbleZipporwhillTender Taps
Pozostałe kucyki Pani BurmistrzBulk BicepsCheerileeCheese SandwichCherry JubileeClaudeCloudchaserCoco PommelDouble DiamondFilthy RichFlitterGizmoHondo Flanks i Cookie CrumblesJet Set i Upper CrustJoeJunebugMoondancerPanna HarshwhinnyPanna PeachbottomNight GliderParty FavorSzeryf Srebrna GwiazdaSilver ShillKucyki spaStar Swirl BrodatyStellar EclipseSugar BelleSunburstTeddie SafariThunderlaneTree HuggerTroubleshoes ClydeNight Light i Twilight VelvetDerpyCloud ChaserDr. StableDzielna DoGraceAmiraHaakimMane GodallNightjarNurse RedheartNurse SnowheartPan GreenhoovesQuicksilverToe-TapperTorch SongBill NeighPlay WriteFuzzy SlippersLauretteMinuetteTwinkleshineLemon HeartsDJ Pon-3Doctor HoovesAmethyst StarBon BonLyra HeartstringsOctavia MelodyStormy FlareSpoiled RichSunshine SmilesMoonlight RavenCayenneCitrus BlushNorth PointPheiRainbow Strike
Wonderbolts SpitfireSoarin'FleetfootSurpriseMisty Fly
Nie-kucyki Steven MagnetZecoraWielkie SerceWódz Grzmiące KopytoCranky Doodle OsiołMatildaIron WillGustave Le GrandMulia MildSeabreezeSmoozeGrampa GruffKsiążę RutherfordGretaKsiężniczka Ember
Zwierzaki AngelWinonaOpalGummySowalicjaFilominaTankPeewee
Postaci legendarne i historyczne DoradcaDowódca HurricaneKanclerz PuddingheadKsiężniczka PlatinumScorpanStar Swirl BrodatySzeregowaWyroczniaHoofdini

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Derpy

  • Czy jest błąd?

    9 wiadomości
    • Konkretniej to w pierwszym odcinku jeden z animatorów się wygłupiał i daj jej śmieszną minę i oczy, bo myślał, że będzie zasłonię...
    • *Crashie* napisał(a): Sweetie Shot napisał(a): W pierwszym odcinku błąd był celowy.Bzdura, to był błąd, ale później na prośbę fan...
  • Czy Derpy to na pewno listonoszka?

    4 wiadomości
    • To stąd się wziął fanowski pomysł, aby zrobić z niej listonosza, ale ostatnio podchwycili to także twórcy kart do gry oraz komiks...
    • Sama nie wiem, kto to wymyślił. Ja bym w niej widziała dostawce gazet, bo jest trochę "mało muskularna", a w roli przeprowadzkowej ...

Więcej od Wikii

Losowa wiki