Wikia

MLPW

Derpy

Dyskusja0
743strony na
tej wiki

Przekierowano z Derpy Hooves

Derpy
Derpy Hooves ID
Female picto
Klacz
Głos
Wygląd
Grzywa
 
Colour shape
#FAFBA4
Sierść
 
Colour shape
#BEC5D8
Oczy
 
Colour shape
#E6CD5F
Znaczek
Bąbelki
Derpy Hooves CM

Derpy (z ang. derpy - niezdarny, żenujący[1]) — pegaz, zauważony przez fanów dzięki charakterystycznemu zezowi. Imię postaci również zostało wymyślone przez bronych. W serialu Derpy jest postacią tła. Występuje nader często, lecz zazwyczaj nie ma znaczącego wpływu na przebieg akcji. Dzieli swój design z Raindrops i Deep Blue.

Pochodzenie Edytuj

Derpy Hooves szkic
Szkic Derpy z galerii Lauren Faust
Rani19xxDodany przez Rani19xx
Derpy pojawiła się już w pierwszym odcinku z celowym błędem animatorów (tzw. easter eggiem), polegającym na desynchronizacji kierunku patrzenia oczu bohaterki, czego skutkiem był charakterystyczny zez. Pomimo, że pegaz pojawiał się tylko w tle, fani bardzo szybko ją zauważyli i polubili. Ostatecznie zadecydowano, by błędu nie korygować (choć niekiedy Derpy ma prawidłowo zsynchronizowane oczy). Znaczek Derpy opiera się na kucyku generacji pierwszej - Bubbles.

Znaczkowa OspaEdytuj

Dreppy x666
Tu jest mała Derpy
Paula2003Dodany przez Paula2003
W odcinku "Znaczkowa Ospa", kiedy Apple Bloom kręci swą hula-gula i talerzami mniej-więcej pomiędzy jej kokardą i ogonem z tyłu widać fragment małej Derpy. Łatwo ją poznać po zezie. Małą Derpy możemy zobaczyć w odcinku Pinkie Pride podczas retrospekcji Cheese Sandwicha.

Występowanie Edytuj

200px-Derpy id
Derpy w odcinku "Różowa intuicja"
CalaxyDodany przez Calaxy
Po raz pierwszy Derpy możemy zobaczyć na przyjęciu powitalnym Twilight Sparkle w odcinku "Przyjaźń to magia - Część 1", gdzie znajduje się ona w grupce kucyków w tle. Od tego czasu animatorzy umieszczają zezowatego pegaza praktycznie w każdym odcinku. Jest umieszczana przeważnie w tle, na uboczu zdarzeń. Czasami jednak ingeruje bezpośrednio w rozwój akcji serialu.

Ditzydoo
Derpy z niebieskimi oczami
Włodek KijDodany przez Włodek Kij
W odcinku "Pożegnanie Zimy" Derpy zostaje wspomniana jako Ditzy Doo[2], która zamiast na południe, poleciała po ptaki na północ. W tym samym odcinku możemy spotkać jej wersję z niebieskimi (i poprawnie patrzącymi) oczami.

W odcinku "Różowa intuicja" Derpy zrzuca dużo ciężkich przedmiotów na połamaną wówczas Twilight Sparkle, co wcześniej przepowiedziała Pinkie Pie. Tu wyłania się jej zawód - listonosz.

Ponadto, w odcinku "Sezon na jabłka" fani przypisują jej kwestię "Muffin", która została wypowiedziana gdzieś w tle. Od tamtego czasu powstało wiele FanArt'ów z muffinami.

W odcinku "Gwiazda salonów" pojawia się jako jeden z elitarnych kucyków w piosence. Nosi papierową torbę na głowie tę samą którą miała w odcinku "Luna Odmieniona".

Derpy niszczy ratusz w odcinku "Ostatnia Gonitwa". W tym samym odcinku po raz pierwszy użyto jej imienia, poświęcono jej wtedy całą scenę początkową. W ten sposób imię Derpy stało się kanoniczne. Tuż po wyemitowaniu odcinka, ze względu na protesty części amerykańskiej widowni, twierdzącej, że głos i zachowanie Derpy uwłacza osobom opóźnionym w rozwoju, w epizodzie dokonano korekty, zmieniono głos bohaterki oraz usunięto zeza. W polskiej zdubbingowanej wersji odcinka też pojawia się zmieniona Derpy i jej imię nigdy nie jest wypowiadane. Występuje ona też w wielu innych odcinkach jako postać tła np. "Konkurs pupili", wtedy pod koniec piosenki "Find A Pet Song" wychyla głowę z kurnika.

Derpy pojawia się także w odcinku "Niezapomniany wieczór". Występuje w tle, a widać ją jak stoi po środku, między Spitfire i Soarin'em. Widać, że ma oczy w kolorze pomarańczowym.

W odcinku "Luna Odmieniona" Derpy wypuszcza wodę z beczki do łowienia jabłek. W tym też odcinku, ma strój z zrobiony z papierowych toreb.

Derpy wystąpiła także w odcinku "Rainbow Falls", gdzie miała zastąpić "chorą" Rainbow Dash w sztafecie. Choć ostatecznie nie wystartowała w niej, to i tak zostaje by dopingować. Przez dużą cześć czasu widać ją na pierwszym lub drugim planie, lecz nie wypowiada ani jednego słowa.

Sezon pierwszy
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
B B B B B B B B N B B B B B Y B N B N B N N B N N B
Sezon drugi
B B B Y B N B B B B Y B B Y B N B B B N N B B N N B
Sezon trzeci
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
N B B N B N N N N N N N B
Sezon czwarty
N N N N N N N N N Y N Y B N N B N N N B N brak danych

ZabawkiEdytuj

Derpy!
Duża figurka promocyjna, a obok - opakowanie z Derpy do ozdabiania.
Derpy ukazała się w fali blindbagów drugiej serii, jako kucyk z grzywą i ogonem do czesania (2010), oraz jako kucyk z naklejkami do ozdabiania.

GryEdytuj

Derpy jest "easter eggiem" w grze MLP na iOSa i Androida.

CiekawostkiEdytuj

  • Derpy jest często wykorzystywana do serii fanowskich najczęściej jako ona sama, jednak czasami jako postać stosunkowo denerwująca. Jedną z takich serii jest „Doktor Whooves i Asystentka”, opowiadająca o przygodach Derpy oraz niejakiego Doktora Whooves'a.
  • W jej wersji figurkowej nie podano jej imienia. Jest nazwana rysunkiem muffinki w przeciwieństwie do innych kucyków.  
  • W odcinku Przyjaciel w Potrzebie, Pinkie Pie trzyma śnieżną kulę należącą do Cranky'iego, w której znajduje się figurka Derpy.
Derpy the muffin
Babeczka zamiast imienia
*Crashie*Dodany przez *Crashie*

GaleriaEdytuj

S02E04 Derpy w kadzi z jabłkami

Przypisy Edytuj

  1. Definicja z Urban Dictionary
  2. Niektórzy fani uważają, że Derpy i Ditzy Doo są odrębnymi postaciami o podobnym wyglądzie

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Derpy

  • A co złego w zezie?

    23 wiadomości
    • Odręban historia klaczy tła nie była by ciekawa bo nie znamy ich przeszłośći, ale wprowadzenie ich w towarzystwo Mane6 nie jest takim z...
    • Masz racje Czarny w żółte paski. Ciekawe by było zobaczyć ich głosy. Zawsze sobie zgaduję kogo to jest głos.
  • Jaki jest wasz ulubiony odcinek?

    18 wiadomości
    • Mi się podobały - Sposób na zaklęcie - Testing, testing 1, 2, 3 - Princess Twilight Sparkle - Power ponies
    • Power ponies to chyba najmniej lubiany odc wnioskując co do komentarzy użytkowników. Ja też lubie go najmniej ze wszystkich

Więcej od Wikii

Losowa wiki