Wikia

MLPW

Derpy

Dyskusja0
804strony na
tej wiki

Przekierowano z Derpy Hooves

Derpy
Derpy Hooves ID
Female picto
Klacz
Głos
Wygląd
Grzywa
 
#FAFBA4
Sierść
 
#BEC5D8
Oczy
 
#E6CD5F
Znaczek
Bąbelki
Derpy Hooves CM

Derpy (z ang. derpy - niezdarny, żenujący[1]) — pegaz, zauważony przez fanów dzięki charakterystycznemu zezowi. Imię postaci również zostało wymyślone przez bronych. W serialu Derpy jest postacią tła. Występuje nader często, lecz zazwyczaj nie ma znaczącego wpływu na przebieg akcji. Dzieli swój design z Raindrops i Deep Blue.

Pochodzenie Edytuj

Derpy Hooves szkic

Szkic Derpy z galerii Lauren Faust

Derpy pojawiła się już w pierwszym odcinku z celowym błędem animatorów (tzw. easter eggiem), polegającym na desynchronizacji kierunku patrzenia oczu bohaterki, czego skutkiem był charakterystyczny zez. Pomimo, że pegaz pojawiał się tylko w tle, fani bardzo szybko ją zauważyli i polubili. Ostatecznie zadecydowano, by błędu nie korygować (choć niekiedy Derpy ma prawidłowo zsynchronizowane oczy). Znaczek Derpy opiera się na kucyku generacji pierwszej - Bubbles.

ŹrebakEdytuj

Dreppy x666

Tu jest mała Derpy

W odcinku "Znaczkowa Ospa", kiedy Apple Bloom kręci swą hula-gula i talerzami mniej-więcej pomiędzy jej kokardą i ogonem z tyłu widać fragment małej Derpy. Łatwo ją poznać po zezie. Małą Derpy możemy zobaczyć w odcinku Honor Pinkie podczas retrospekcji Cheese Sandwicha.

Występowanie Edytuj

S01E15 Doskonale widać zeza

Derpy w odcinku "Różowa intuicja"

Po raz pierwszy Derpy możemy zobaczyć na przyjęciu powitalnym Twilight Sparkle w odcinku "Przyjaźń to magia - Część 1", gdzie znajduje się ona w grupce kucyków w tle. Od tego czasu animatorzy umieszczają zezowatego pegaza praktycznie w każdym odcinku. Jest umieszczana przeważnie w tle, na uboczu zdarzeń. Czasami jednak ingeruje bezpośrednio w rozwój akcji serialu.

Ditzydoo

Derpy z niebieskimi oczami

W odcinku "Pożegnanie Zimy" Derpy zostaje wspomniana jako Ditzy Doo[2], która zamiast na południe, poleciała po ptaki na północ. W tym samym odcinku możemy spotkać jej wersję z niebieskimi (i poprawnie patrzącymi) oczami.

W odcinku "Różowa intuicja" Derpy zrzuca dużo ciężkich przedmiotów na połamaną wówczas Twilight Sparkle, co wcześniej przepowiedziała Pinkie Pie.

Ponadto, w odcinku "Sezon na jabłka" fani przypisują jej kwestię "Muffin", która została wypowiedziana gdzieś w tle. Od tamtego czasu powstało wiele FanArt'ów z muffinami.

W odcinku "Gwiazda salonów" pojawia się jako jeden z elitarnych kucyków w piosence. Nosi papierową torbę na głowie tę samą którą miała w odcinku "Luna Odmieniona".

Derpy niszczy ratusz w odcinku "Ostatnia Gonitwa". W tym samym odcinku po raz pierwszy użyto jej imienia, poświęcono jej wtedy całą scenę początkową. W ten sposób imię Derpy stało się kanoniczne. Tuż po wyemitowaniu odcinka, ze względu na protesty części amerykańskiej widowni, twierdzącej, że głos i zachowanie Derpy uwłacza osobom opóźnionym w rozwoju, w epizodzie dokonano korekty, zmieniono głos bohaterki oraz usunięto zeza. W polskiej zdubbingowanej wersji odcinka też pojawia się zmieniona Derpy i jej imię nigdy nie jest wypowiadane. Występuje ona też w wielu innych odcinkach jako postać tła np. "Konkurs pupili", wtedy pod koniec piosenki "Find A Pet Song" wychyla głowę z kurnika.

Derpy pojawia się także w odcinku "Niezapomniany wieczór". Występuje w tle, a widać ją jak stoi po środku, między Spitfire i Soarin'em. Widać, że ma oczy w kolorze pomarańczowym.

W odcinku "Luna Odmieniona" Derpy wypuszcza wodę z beczki do łowienia jabłek. W tym też odcinku, ma strój z zrobiony z papierowych toreb.

Derpy wystąpiła także w odcinku "Rainbow Falls", gdzie miała zastąpić "chorą" Rainbow Dash w sztafecie. Choć ostatecznie nie wystartowała w niej, to i tak zostaje by dopingować. Przez dużą cześć czasu widać ją na pierwszym lub drugim planie, lecz nie wypowiada ani jednego słowa.

W odcinku "Honor Pinkie" widzimy ją wyjadającą czekoladę z czekoladowej fontanny, zaś w "Królestwo Twilight" staje się jedną z ofiar Tireka i zostaje pozbawiona umiejętności lotu.

Sezon pierwszy
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
B B B B B B B B N B B B B B Y B N B N B N N B N N B
Sezon drugi
B B B Y B N B B B B Y B B Y B N B B B N N B B N N B
Sezon trzeci
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
N B B N B N N N N N N N B
Sezon czwarty
N N N N N N N N N Y N Y B N N B N N N B N brak danych

ZabawkiEdytuj

Derpy!

Duża figurka promocyjna, a obok - opakowanie z Derpy do ozdabiania.

Derpy ukazała się w fali blindbagów drugiej serii, jako kucyk z grzywą i ogonem do czesania (2010), oraz jako kucyk z naklejkami do ozdabiania.

GryEdytuj

Derpy jest "easter eggiem" w grze MLP na iOSa i Androida.

CiekawostkiEdytuj

  • Derpy jest często wykorzystywana do serii fanowskich najczęściej jako ona sama, jednak czasami jako postać stosunkowo denerwująca. Jedną z takich serii jest „Doktor Whooves i Asystentka”, opowiadająca o przygodach Derpy oraz niejakiego Doktora Whooves'a.
  • W jej wersji figurkowej nie podano jej imienia. Jest nazwana rysunkiem muffinki w przeciwieństwie do innych kucyków.  
  • W odcinku Przyjaciel w Potrzebie, Pinkie Pie trzyma śnieżną kulę należącą do Cranky'iego, w której znajduje się figurka Derpy.
  • W odcinku "Ślub w Canterlocie" puszcza oko do fanów.
Derpy the muffin

Babeczka zamiast imienia

.

Zobacz takżeEdytuj

GaleriaEdytuj

S02E04 Derpy w kadzi z jabłkami

Przypisy Edytuj

  1. Definicja z Urban Dictionary
  2. Niektórzy fani uważają, że Derpy i Ditzy Doo są odrębnymi postaciami o podobnym wyglądzie

Ziemskie kucyki Action ShotApple BreadBeauty BrassBerry FrostBerry PunchBill NeighBlue HarvestBon BonCandy ApplesCaesarCandy ManeCaramelCherry BerryCherry FizzyCoco CrusoeDaisyDeep BlueDoctor HoovesEmerald GreenFilm ReelFuzzy SlippersGinger GoldGizmoGoldengrapeGolden HarvestGraceHard KnocksJunebugLemon HeartsLuckyLily ValleyLyrica LilacMane GodallMeadow SongMinuetteNoteworthyPan GreenhoovesNoteworthyOctavia MelodyShoeshineBeauty Brass
Pegazy Big ShotBlossomforthCloud KickerDerpyDizzy TwisterDumb-Bell, Hoops i ScoreEff StopFlash SentryFlowershineGranny WindHeliaJuicy FruitLauretteLightning BoltLyra HeartstringsMedleyMerry MayNightjarParasolRainbowshineRaindropsSassaflashGranny WindFlash Sentry
Jednorożce Amethyst StarComet TailDiamond MintDJ Pon-3Lemon HeartsLyra HeartstringsMinuetteRising StarSea SwirlTwinkleshine
Źrebięta Apple BudAlulaBerry PinchButton MashCotton CloudyCream PuffDinky DooFirelockGinger SnapHalf NoteLickety SplitNoiPiña ColadaLiza DoolotsTornado BoltSunny DazePeachy Pie
Poprzez kursywę oznaczono imiona niepotwierdzone oficjalnie

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Derpy

  • Czy Derpy to na pewno listonoszka?

    3 wiadomości
    • Nie wiem kto w artykule wpisał, że to listonoszka. W "Różowej intuicji" przypomina bardziej pracownicę firmy przeprowadzkowej. Serio, ...
    • To stąd się wziął fanowski pomysł, aby zrobić z niej listonosza, ale ostatnio podchwycili to także twórcy kart do gry oraz komiks...
  • Własny fanowski kucyk w mlp.

    43 wiadomości
    • Dlaczego musiałaby to być klacz, najlepiej kucyk ziemski? (A tak poza tym, to uważam ten pomysł poproszenia Hasbro o wstawianie OC do seri...
    • Widzisz Spiritflame, namąciłeś w głowie młodym swoim głupim i nierealnym pomysłem. Zamykam wątek, bo dalsza dyskusja nie ma sensu.

Więcej od Wikii

Losowa wiki