FANDOM

Ciocia Applesauce (ang. applesauce - mus jabłkowy) — kucyk ziemski, ciotka Babci Smith oraz prapraciocia Applejack, Big Macintosh'a i Apple Bloom. Pierwszy raz pojawia się w odcinku "Zjazd rodziny Apple".

Wygląd

Ciocia Applesauce ma jasnozieloną sierść oraz blado-fioletową, posiwiałą już grzywę i ogon. Ma również ciemnozielone oczy, a na głowie nosi pomarańczowy daszek lub słomiany kapelusz przyozdobiony jabłkami. Jej znaczek to kiełkująca roślinka.

Kiedy Ciocia Applesauce była młoda, jej grzywa była w dwóch kolorach fioletowego. Ogon ozdabiała żółtą wstążką, a na głowie nosiła ciemnopomarańczowy czepek, z żółtą kokardą, zawiązany pod brodą pomarańczową wstążką.

Charakter

Applesauce lubi się wymądrzać i stawiać na swoim. Mimo swego dojrzałego wieku, wciąż uważa się za urodziwą i także stara się to wykorzystywać do flirtowania z dużo młodszymi ogierami, przez co czują się bardzo niekomfortowo i odczuwają strach, a także trochę zniesmaczenie zachowaniem starszej klaczy.

Przedstawienie w serii

Ciocia Applesauce została wprowadzona do serii w odcinku "Zjazd rodziny Apple". Babcia Smith opowiadała Applejack i Apple Bloom o tradycjach związanych ze zjazdami rodziny Apple. Powiedziała, że ciocia nazywała się kiedyś inaczej, ale odkąd jej sztuczna szczęka wpadła do garnka z jabłkowym dżemem, wszyscy zaczęli ją nazywać Applesauce. Wspomina również, że jej zębów nigdy nie odnaleziono. Obecnie, ciotka ma już nową szczękę.

Ciocia Applesauce przyjeżdża na tytułowy zlot, gdzie przez większość czasu przebywa w towarzystwie Babci Smith i Apple Rose.

W odcinku "Grannies Gone Wild", gdzie ciocia Applesauce razem z resztą swoich dojrzałych krewniaczek: babcią Smith, Goldie Delicious i Apple Rose wybiera się do Las Pegasus na coroczny zjazd ich klubu Gold Horseshoe Gals. Podczas wyjazdu opiekuje się nimi Rainbow Dash, która otrzymała od Applejack wyraźne wytyczne dotyczące zajęć starszych klaczy: nie mogą się za bardzo ekscytować, muszą jeść miękkie jedzenie, powinny uważać z tańczeniem i ogólnie być bezpieczne. Mimo starań Rainbow jej podopieczne nie słuchają się jej i po prostu dobrze się bawią. Pegazica stara się tak bardzo trzymać zasad, że psuje podopiecznym wszystkie atrakcje i przez to ściąga na siebie ich złość, ale gdy wychodzi ma jaw, że Rainbow tylko chciała zrobić wszystko jak trzeba oraz, że za tymi zasadami stała Applejack, członkinie klubu nie gniewają się już na swoją opiekunkę. Zamiast tego idą na przejażdżkę kolejką górską, którą tak bardzo chciała się przejechać Rainbow, a także zapraszają pegazicę do swojego klubu i od tej pory Dash jest jedną z Gold Horseshoe Gals.

Cytaty

Damy nie należy pytać o wiek jej zębów!
Zjazd rodziny Apple
Tak, możliwe, choć słyszałam, że zbyt dużo geniuszu może niewłaściwie wpływać na moją młodzieńczą cerę.
Zjazd rodziny Apple

Galeria

S03E08 Ciocia Applesauce traci zęby

Kucyki w wieku szkolnym Coconut CreamChipcutterCozy GlowDiamond TiaraSilver SpoonTwistSnipsSnailsPipsqueakFeatherweightRumbleZipporwhillTender TapsToola RoolaPetunia Paleo
Młoda szóstka/
(Young Six)
SilverstreamSmolderOcelkaGallusSandbarYona
Pozostałe kucyki
(ziemskie kucyki)
Pozostałe kucyki
(pegazy)