FANDOM

S02E06 Obrazek kucyka chorego na Znaczkową Ospę
Poniżej opisano rożne choroby kucyków występujące w serialu, a także ich dolegliwości.

Schorzenia psychiczne

Gdy Rainbow Dash ucieka ze szpitala w odcinku Czytaj i płacz, widzimy Screwy, która szczeka niczym pies, co z pewnością nie jest normalnym zachowaniem zdrowych kucyków.

Przeziębienie

W odcinku "Pożegnanie Zimy", Spike dostaje przeziębienia po wpadnięciu do zimnej wody, a jego zauważalnymi objawami jest kichanie. Podczas piosenki The Perfect Stallion, Sweetie Belle wskazuje na jednego z kucyków, który ma okropną gorączkę. Chory miał zaczerwieniony nos i widoczną gorączkę.

Znaczkowa ospa

S02E06 Apple Bloom podnosi ciężary
Z odcinka "Znaczkowa ospa" dowiadujemy się, że w okresie paleokucykowym panowała plaga zwana znaczkową ospą. Choroba ta powodowała, że na ciele kucyków pojawiały się liczne znaczki, które zmuszały je do popisów i nie były w stanie nad nimi zapanować.

Pegazia grypa

To choroba wirusowa dotykająca wyłącznie pegazy. W odcinku "Huraganowa Fluttershy" zachorował na nią Thunderlane. Pegaz kaszlał, a ze skrzydeł wypadały mu pióra. Schorzenie jest bardzo zaraźliwe, gdyż pomimo dezynfekcji Twilight Sparkle, Thunderlane zdołał w dość krótkim czasie zarazić siedem innych kucyków, w tym Blossomforth. Następstwa grypy mogą być poważne - dowiadujemy się, że chorzy trafili z jej powodu do szpitala.

Zatrucie pokarmowe

Pinkie Pie sick S01E04
W odcinku "Sezon na jabłka" kucyki chorują na zatrucie pokarmowe po podaniu babeczek z robakami. Chorzy zwijali się z bólu, wymiotowali i mieli zielone twarze.

Gorączka

W odcinku "Znaczkowa ospa", Twilight wspomina z książki o "Dziwnych chorobach kucyków" o gorączce, lecz nie podaje szczegółów na jej temat.

Biegunka

W odcinku "Znaczkowa ospa", Twilight wspomina z książki o "Dziwnych chorobach kucyków" o biegunce, ale nie podaje szczegółów na jej temat.

Klaustrofobia

Ms. Peachbottom having a panic attack S3E12
W odcinku Kucykowe dyscypliny Panna Peachbottom, mylona z Inspektorką Equestriańskich Igrzysk, wykazuje objawy klaustrofobii. Staje ona przerażona przy wejściu do Zamku w Kryształowym Królestwie oraz czuje się niekomfortowo w nim. Przez cały odcinek próbuje wydostać się na zewnątrz, co kończy się rozbiórką kryształowego stadionu i biegnie przez całe Kryształowe Królestwo z wazonem na głowie, oczywiście cała przerażona.

Zez

Choroba oczu polegająca na osłabieniu mięśni ocznych.Choruje na nią Derpy Hooves

Zespół Aspergera

Całościowe zaburzenie rozwoju mieszczące się w spektrum autyzmu.Cierpi na nią Maud Pie.Do objawów tej choroby należą wąskie i specyficzne,ograniczające się do jednej dziedziny wiedzy zainteresowania (w przypadku Maud to skały i kamienie),ponadto występują zaburzenia językowe poprzez sztywną i pedantyczną mowę.Osoby takie nie rozumieją też znaczeń przenośnych i ukrytych.Chory ma też problem z komunikacją niewerbalną,jego mimika oraz gestykulacja jest skrajnie ograniczona.Wszystko to powoduje zaburzenia kontaktów społecznych ponieważ osoby chore uważane są za ekscentryczne.

Gorączka bagienna

Choroba zakaźna roznoszona przez niebieskie kwiaty oraz drogą kropelkową.Objawy to pomarańczowe plamy na sierści kaszlenie bańkami,kichanie piorunami,osłabienie a na końcu zamiana w drzewo które powoduje rozprzestrzenianie zaraźliwych kwiatów.Lekarstwo na tę chorobę zostało odkryte przez uzdrowicielkę Meadowbrook.Odkryła ona że miód pszczół błyskowych jest skutecznym lekiem

Galeria