FANDOM

Cheerileeziemski kucyk, nauczycielka w szkole w Ponyville. Uczy m.in. klasę, do której uczęszczają członkinie Znaczkowej Ligi.

Wygląd

Cheerilee ma porzeczkową sierść. Jej grzywa jest w dwóch odcieniach koloru różowego - pierwszym jaśniejszym i drugim wpadającym w liliowy. Klacz ma zielone oczy. Jej znaczek to trzy uśmiechnięte kwiaty.

Pochodzenie i inspiracje

Pierwowzory Cheerilee możemy znaleźć we wcześniejszych generacjach My Little Pony. Kucyk o tym samym wyglądzie i imieniu wchodzi w skład trzeciej generacji[1]. W "My Little Pony Crystal Princess: The Runaway Rainbow" występuje jako jednorożec.

W "Core 7" Cheerilee była starszą siostrą Scootaloo i wyróżniała się ponadprzeciętną inteligencją. Jej wygląd (zawierający elementy, wcześniejszego kucyka Cherry Blossom[2]) stał się podstawą projektu postaci takiej, jaką znamy z najnowszej odsłony MLP.

Życiorys

Cheerilee mieszkała w Ponyville już od źrebięcia, o czym dowiadujemy się z odcinka "Z kronik Znaczkowej Ligi".W retrospekcjach Rarity, klaczka występowała w szkolnym przedstawieniu. Również w retrospekcjach Cheese Sandwicha widzimy młodą Cheerelie.

Swoje pedagogiczne powołanie Cheerilee odkryła wraz z otrzymaniem znaczka trzech stokrotek z uśmiechami. Jego symbolikę bohaterka wytłumaczyła w epizodzie "Znaczkowa Liga".

Postanowiłam zostać nauczycielką i kwiatki symbolizowały nadzieję na to, że pozwolę moim uczniom rozkwitnąć, zachęcając ich do nauki. Uśmiechy zaś to symbol radości, którą im miała sprawić nauka ze mną.

Cheerilee x Big Mac

Cheeilee i Big Macintosh pod wpływem trutki miłości

W odcinku "Dzień Serc i Podków" Cheerilee zakochała się w Big Macintoshu na skutek działania mikstury zwanej trutką miłości (ang. Love Poison). Specyfik podały jej członkinie Znaczkowej Ligi, zmartwione, że ich ulubiona nauczycielka nie ma nikogo wyjątkowego, z kim mogłaby spędzić dzień Serc i Podków. Skutki były jednak opłakane - ofiary mikstury były kompletnie zaślepione uczuciem i porzuciły swoje obowiązki. Klaczkom z trudem udało się odwrócić działanie trucizny. Ostatecznie, Cheerilee i Big Mac zostali przyjaciółmi.

Osobowość

Cheerilee jako nauczycielka jest autorytetem i wzorem do naśladowania dla swoich uczniów. W opinii Sweetie Belle, jest ona najlepszą nauczycielką, jaką mogliby mieć (piosenka na początku odcinka "Dzień Serc i Podków"). Gdy Znaczkowa Liga zdała sobie sprawę, że wskutek działania miłosnej mikstury Cheerilee mogłaby więcej nie pojawić się na ich lekcjach, była autentycznie przerażona. Klacz jest otwarta wobec swoich podopiecznych, buduje z nimi relacje oparte na zaufaniu i przyjaźni. Pokazuje im swoje zdjęcia z młodości (odcinek "Znaczkowa Liga"), cieszy się wraz z nimi z ich sukcesów (patrz "Znaczkowa ospa"). Gdy jednak to konieczne, uczniowie bez ociągania reagują na jej polecenia (np. uciszenia się). Godzą się również z jej decyzjami, nawet jeżeli nie są im przychylni (patrz "Sekrety Ponyville").

Innymi ważnymi cechami charakteru Cheerilee są życzliwość i szczodrość. Gdy w odcinku "Tajemnica nadmiaru" dowiedziała się, że Spike ma urodziny, poczuła się w obowiązku podarować mu z tej okazji prezent. O przymiotach dobroci dowiadujemy się również z piosenki Znaczkowej Ligi w Dniu Serc i Podków.

Wystąpienia i wspomnienia

Sezon pierwszy
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
N N N N N B N B N N B Y N N N N N Y N B N N B N N N
Sezon drugi
Y N M M N Y N N N Y N Y N N B N Y Y N N N N Y N N N
Sezon trzeci
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
N N N B N B N N N N B N N
Sezon czwarty
N N N N Y N N N N N N B N Y N N N N Y N N B B B N N
Sezon piąty
B N N N N N N N Y N B N N N N N N Y N N N N N N N B
Sezon szósty
N N N B N B B B N B N N N Y Y N N N Y N N N B N N N

Poza wymienionymi okolicznościami, Cheerilee można spostrzec w serialu dość często, między innymi:

Zabawki

Cheerliee występuje w formie zabawki, gdzie jest na pikniku ze zwierzętami. Cheerilee została ukazana także w blind-bagach. Jest identyczna, co zabawka, tylko ma grzywę ułożoną w design Applejack.

Gry

Screenshot Cheerilee

Screen Cheerilee

Jest jedną z postaci aplikacji MLP na systemy iOS i Android.

Galeria

S02E10 Tulas

Ciekawostki

  • W odcinku "Z kronik Znaczkowej Ligi" Cheerilee występuje jako źrebak w szkolnym przedstawieniu, w kostiumie uszytym przez Rarity. Jako źrebak wystąpiła również w 12 odcinku sezonu 4 ("Honor Pinkie").
  • Gdy Cheerilee była nastolatką, nosiła aparat na zęby, karbowane włosy i dużo ozdób. Swoim uczniom wytłumaczyła, że taka była kiedyś moda.
  • Z komiksu "Friendship is Magic Issue 29" dowiadujemy się, że Cheerilee ma siostrę bliźniaczkę o imieniu Cherry Blossom, która jest znaną w całej Equestrii zapaśniczką.

Zobacz także

Przypisy

  1. G3 Cheerilee
  2. Cherry Blossom
Kucyki w wieku szkolnym Coconut CreamChipcutterCozy GlowDiamond TiaraSilver SpoonTwistSnipsSnailsPipsqueakFeatherweightRumbleZipporwhillTender TapsToola RoolaPetunia Paleo
Młoda szóstka/
(Young Six)
SilverstreamSmolderOcelkaGallusSandbarYona
Pozostałe kucyki
(ziemskie kucyki)
Pozostałe kucyki
(pegazy)

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Cheerilee

  • PANNA Harshwhinny a PANI Cheerilee.

    6 wiadomości
    • 159.205.38.121 napisał(a): Dainava napisał(a):W zasadzie w języku polskim ten podział na "panna" i "pani" nie jest j...
    • Dla mnie panna Charswiny jest za poważna i strasznie surowa. jednak tak chyba powinna się zachować organizatorka igrzysk