FANDOM

Canterlot.png

Canterlot za dnia (z odcinka "Gwiazda salonów")

Canterlot (z ang. canter - cwał) - największe miasto, stolica i centrum kulturalne Equestrii. Siedziba współwładczyń krainy, Księżniczki Luny i Księżniczki Celestii. Większość populacji Canterlotu stanowią jednorożce.

Położenie

Miasto jest położone na zboczu góry, stosunkowo niedaleko od Ponyville. Podstawowym i najczęściej używanym środkiem komunikacji pomiędzy miastami jest Ekspres Przyjaźni.

Opis

Canterlot charakteryzują strzeliste wieże, wzniesione z białego kamienia i pozłacane dachy. Przez miasto płyną liczne strumienie i wodospady.

W Canterlocie znajdują się liczne kawiarnie i ogrody, biblioteka, obserwatorium astronomiczne, teatr, tor wyścigowy Wonderbolt, eleganckie restauracje, wysokiej klasy apartamenty i galerie sztuki oraz królewskie ogrody.

Znajduje się tam również Szkoła dla Uzdolnionych Jednorożców prowadzona przez Księżniczkę Celestię. To właśnie w tej placówce Twilight rozpoczęła swoją naukę pod opieką Księżniczki Celestii.

Canterlot 1.png

Canterlot pod magiczną kopułą.

W odcinku "Ślub w Canterlocie cz. 1" był otoczony przez magiczną kopułę kapitana straży królewskich Shining Armora.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki