Fandom

MLPW

Bon Bon

1161stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja3 Udostępnij

Bon Bon (z fr. bonbon - cukierek) (znana również jako Sweetie Drops) — postać epizodyczna, tajna agentka. Jej imię zostało wymienione w odcinku "Ach, życie...", jest ono również ujawnione w oryginalnej grze My Little Pony. Jest ona ziemskim kucykiem, który miał swoje role mówione w takich odcinkach jak "Znaczkowa Liga", "W zielonym ci nie do twarzy", "Lekcja zerowa", "Superszybki Wyciskacz Soku 6000", "Lekcja stanowczości" oraz najważniejszą jak dotąd w "Ach, życie...".

Wygląd

Bon Bon ma beżową sierść oraz granatowo-jasnoróżową grzywę, a jej znaczek to trzy cukierki owinięte w niebieskie papierki w żółte paski. Dzieli swój design z Shoeshine. Bon Bon w każdym odcinku z rolą mówioną ma inny głos.

Powstawanie

Bon Bon bardzo przypomina kucyka generacji pierwszej o tym samym imieniu, włączając w to kolorystykę i znaczek. Jej imię bonbon pochodzi z języka francuskiego i oznacza cukierek. Często można ją zauważyć w towarzystwie Lyry, ich przyjaźń zostaje ostatecznie potwierdzona w odcinku "Ach, życie...".

Przedstawienie w serii

Bon Bon regularnie pojawia się w serialu, zazwyczaj w bardziej widoczne sposoby niż inne kucyki tła. Na przykład, w czasie sceny teleportacji Twilight w odcinku "Biletomistrzyni", Bon Bon wyraża swoje zdumienie na jej zniknięcie. W "Sezon na jabłka" jest jednym z kucyków, które kosztują darmowych babeczek, a później po nich chorują. Natomiast w "Rój stulecia", Twilight chwali jej dobrą rękę (a raczej kopyto) do kwiatów. W odcinku "Jesienna przyjaźń" startuje w corocznym wyścigu liści.

1000px-BonBon and Apple Bloom.png

"Ale ja tego nie kupowałam!"

Kiedy Apple Bloom potajemnie wkłada jej jabłka do torby w odcinku "Znaczkowa Liga" i żąda za nie zapłaty, Bon Bon skarży się Applejack i patrzy na nią z dezaprobatą, dopóki ta nie dała jej dodatkowych darmowych jabłek. Jest to pierwszy odcinek, w którym Bon Bon miała kwestię do wypowiedzenia.

1000px-And you are.png

Bon Bon i Berry Punch zastanawiają się kim jest Rarity

W odcinku "W zielonym ci nie do twarzy" wchodzi do Butiku Karuzela, by zobaczyć w nim Fluttershy. Od razu traci swój entuzjazm, kiedy Rarity mówi jej, że Fluttershy wyszła. Później w tym samym odcinku jest jednym z kucyków, które otaczają Fluttershy po przypadkowym odkryciu jej tożsamości przez Twilight Sparkle.

W "Lekcja zerowa" pod wpływem zaklęcia Twilight, Bon Bon zakochuje się w Mądrali i jest jednym z kucyków, które biegną, by ją zdobyć. W tym samym odcinku widać jak walczy z Lyrą o zabawkę. W "Tajemnica nadmiaru" rozmawia z Lyrą przy studni, z której wyskakuje Derpy, a w "Ostatnia gonitwa" jest jednym z kucyków, które witają Applejack na stacji w Ponyville; również na początku tego odcinka jest obecna na przyjęciu dla Applejack.

W "Gwiazda salonów" występuje jako jeden z elitarnych kucyków, w kapeluszu, płaszczu i z inną fryzurą.

Ponownie ma scenę mówioną w odcinku "Superszybki Wyciskacz Soku 6000" oraz pojawia się w "Dzień Serc i Podków" w czasie widoku na panoramę miasta oraz w fantazji Apple Bloom.

W "Przyjaciel w potrzebie" radośnie skacze po dachach w czasie Smile Song.

W "Lekcja stanowczości" Bon Bon rozmawia z Cherry Berry na moście niedaleko domu Fluttershy. Wcześniej widziana jest spacerująca po rynku oraz spotykająca się z Lyrą. Co ciekawe, w odróżnieniu od toreb innych kucyków, których klamry są związane z ich znaczkami, na torbie Bon Bon klamra przedstawia znaczek Lyry, a nie jej własny.

W "Ślub w Canterlocie" jest pokazana przez dosłownie ułamek sekundy w sukni, w momencie, gdy Królowa Chrysalis pokazuje swoją prawdziwą postać.

W czasie The Failure Song spaceruje w tle po Canterlocie.

W "Zgniłym jabłku" podczas parady Bon Bon występuje na widowni 14 razy, w niektórych scenach podwójnie lub potrójnie.

W odcinku "Honor Pinkie" podczas retrospekcji Cheese Sandwicha widzimy młodą Bon Bon w niebieskich okularach w grubych oprawkach. Miała wtedy taki sam kształt pyszczka jak Twist.

Stoi również na trybunach w odcinku "Igrzyska w Equestrii".

W odcinku "Ach, życie..." ujawnia przed Lyrą, że tak naprawdę jest tajną agentką i imię Bon Bon to przykrywka, a w rzeczywistości nazywa się Sweetie Drops.

W odcinku "Wolny dzień Applejack" czeka w kolejce do sauny.

Wystąpienia

Sezon pierwszy
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
B B B B B B B B B B B Y B B N N N B N Y B B B B N B
Sezon drugi
B B Y N B B N B B B B B N B Y N B B Y B N N B B N B
Sezon trzeci
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
B N B B B B N B N N N N B
Sezon czwarty
N N N N B N N N N B B B B B N B N N B B N B N B B B
Sezon piąty
N N B B B B N N Y Y B N Y N N N B B B N N B N Y N B
Sezon szósty

Zabawki

Blind-Sweetie-Drops.jpg

Bon Bon została ukazana w blind bagach. Ma tam design typu Applejack. Doczekała się też swojego wizerunku w seriach Cutie Mark Magic i Vinyl Collectible.

Gry

Screenshot Bon Bon.png

Screen Bon bon

Bon Bon ma swój udział w grze MLP na Androida i iOS-a jako jedna z bohaterek tejże gry.

Cytaty

Bon Bon: Ale ja tego nie kupowałam!
Znaczkowa Liga
Rarity: Witam w Butiku Karuzela!
Bon Bon: Jeszcze tu jest? Bo ponoć tu była.
Rarity: Niestety już wyszła. Ale szczęście wam sprzyja, mam dziś przecenę moich najlepszych narzutek!
Bon Bon: A ktoś ty?
Rarity: Rarity, rzecz jasna!
Bon Bon: Nie słyszałam o takiej.
W zielonym ci nie do twarzy
Burmistrzyni: Co to za zamieszanie?
Dizzy Twister: Biją się o tę lalkę!
Bon Bon: Ta lalka jest wprost zachwycająca!
Zerowa lekcja
Cherry Berry: Ależ to są ohydne pomyje!
Bon Bon: W moim jest chyba piasek.
Comet Tail: Nie dałbym nawet centa za to świństwo!
Superszybki Wyciskacz Soku 6000
Cherry Berry: Ciężkie jest życie kucyka.
Bon Bon: Bez przesady, wypróbuj na mnie jakiś żart, ja się śmieję ze wszystkiego!
Cherry Berry: No dobra, to słuchaj: Osioł i muł trafiają na bezludną wyspę...
Lekcja stanowczości
Bon Bon: Nie ma to jak najlepsza przyjaciółka, prawda?
Lyra Heartstrings: Bo kiedy jesteśmy razem, pokonamy każdą przeszkodę na wspólnej drodze.
Ach, życie...
Nie nazywam się Bon Bon. Jestem specjalną agentką Sweetie Drops. Pracuję dla supertajnej agencji przeciwpotworowej z Canterlot, a raczej pracowałam, do czasu, kiedy bugbear zniknął z Tartarusa kilka lat temu.
Ach, życie...

Ciekawostki

  • Kiedy Bon Bon była w wieku Znaczkowej Ligi nosiła okulary w niebieskich oprawkach.
  • Bon Bon w odcinku "Huraganowa Fluttershy" została zamieniona w pegaza, a w tornadzie na ogiera.
  • Bon Bon dołączyła do zjazdu rodziny Apple podczas tańca na farmie.
  • Kiedy Bon Bon była w wieku kucyków ze Znaczkowej Ligi, również nie miała swojego znaczka.
  • Twist może być spokrewniona z Bon Bon. Widzimy to w odcinku "Znaczkowa Liga", gdy Twist wychodzi z tego samego domu co w kilku innych odcinkach Bon Bon. Można też poznać to po znaczkach, ponieważ Twist na boku ma laskę cukrową, a Bon Bon trzy cukierki. Podobieństwo jest też ukazane w "Honor Pinkie", gdzie pokazana jako młoda klacz z pyszczkiem, którego kształt był podobny do pyszczka Twist.
  • Imię dziedziczy po Bon Bon z generacji 2.
  • Często widywana jest razem ze swoją przyjaciółką Lyrą Heartstrings.
  • Bon Bon jest w Elicie Canterlotu. 
  • W odcinku "Kuce w wielkim mieście" z 5. sezonu występuje kucyk podobny do Bon Bon, jednak trzy elementy są w nim inne: brak różowego koloru we grzywie, (oczywiście) inny znaczek i ubiór. 

Galeria

S01E12 Bon Bon z niezamawianymi jabłkami.png

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Bon Bon

  • Sweetie Drops zamiast Bon Bon

    4 wiadomości
    • A artykuł o Pinkie nazywa się Pinkie Pie czy Pinkamena Diane Pie? Imię Bon Bon też tam było użyte jako te, którego używa ...
    • Było to omówione w [http://pl.mlp.wikia.com/wiki/Dyskusja:Bon_Bon dyskusji artykułu]. Postanowiono zostawić Bon Bon. Sprawa wyjaśnio...
  • Imię Bon Bon

    3 wiadomości
    • W oficjalnej grze jej imię to właśnie Bon Bon, a z kolei blind bagi mówią o Sweetie Drops. Myślę więc, że obie nazwy są poprawne.
    • Zarówno w naszym, jak i w angielskim artykule są podane oba imiona i oba oficjalne. Po prostu u nich mają inny priorytet która nazwa j...

Więcej w Fandom

Losowa wiki