FANDOM

Big Macintosh (imię pochodzi od odmiany jabłoni – McIntosh) — ziemski kucyk, mieszkający i pracujący na farmie Sweet Apple wraz z dwiema siostrami (Apple Bloom i Applejack) oraz Babcią Smith. Jest synem Bright Maca i Pear Butter oraz wnukiem Grand Pear'a. Członek zespołu muzycznego Ponytones. Przyjaźni się z Cheerilee. Od odcinka "Hard to Say Anything" jest chłopakiem Sugar Belle.

Rozwój

Big Mac

Big Mac miał się nazywać Big Apple

Big Macintosh miał na początku nazywać się Big Apple, jednak zmieniono mu imię na wniosek departamentu prawnego Hasbro.[1] Jego imię może być nawiązaniem do odmiany jabłka "McIntosh".

Wygląd

Ogier jest wysokim kucykiem ziemskim o czerwonej sierści, jasnopomarańczowej grzywie oraz zielonych oczach. Ma trzy białe piegi, za znaczek służy mu zielona połówka jabłka. Nosi brązowe chomąto.

Osobowość

S01E23 Młody Big Macintosh z Babcią Smith

Big Macintosh jako źrebak

169488 UNOPT safe pinkie-pie big-macintosh screencap spoiler-s03e05

Pinkie maluje Big Macintosh'a żeby wyglądał jak Applejack w postaci ogiera.

Big Macintosh zwykle jest małomówny, lecz z odcinka "Niewinne kłamstwa" dowiadujemy się, że gdy był nastolatkiem mówił aż za dużo przez co nie słuchał innych. Było to dużą wadą, ale z troski o zdanie innych postanowił, iż nie będzie mówił tak dużo tylko skupiał się na słuchaniu innych. Mimo to potrafi otwarcie porozmawiać lub zabrać głos w jakiejś sprawie, gdy zachodzi taka potrzeba. Ogier jest bardzo pracowity oraz przywiązany do swojej rodziny, co możemy zobaczyć w odcinku "Ostatnia gonitwa", kiedy martwi się o Applejack, a później pierwszy się z nią wita wskakując na nią ze szczęścia, gdy ta wraca do domu. Jest również bardzo smutny, gdy Applejack opuszcza Ponyville w odcinku "Z kronik Znaczkowej Ligi" i cieszy się, gdy siostra postanawia wrócić z Manehattanu. O jego pracowitości świadczy stale noszone chomąto, zdające się być niemal integralną częścią jego ciała, podobnie jak praca częścią osobowości. Wygląd Big Macintosha jest dopasowany do jego charakteru, jego oczy są często przymknięte i wygląda na znudzonego, jakby akceptował wszystko co się dzieje wokół niego. Mówi z charakterystycznym akcentem Rodziny Apple, powoli, prawie nigdy nie podnosi głosu, zrobił to tylko raz, kiedy w odcinku "Sekrety Ponyville" skarcił Znaczkową Ligę za publikowanie szkodliwych plotek o nim, Applejack i innych mieszkańcach Ponyville. Wydaje się mieć praktyczny rodzaj mądrości, zdecydowanie lepszy od Applejack, która zdenerwowała się na niego za "wykręcanie się matematyką" w "Sezonie na jabłka". Jego kwestia często nie przekracza prostego "eetak" (ang. "eeyup") i "nnnie" (ang. "nope") , które uważa za stosowne do każdej sytuacji. Czasami jednak zdarzają się wyjątki, głównie w rozmowach z siostrami, wobec których jest o wiele bardziej otwarty. Jest on bardzo dobrym bratem dla Applejack, lecz jak każde rodzeństwo czasem rywalizują ze sobą w różnych sprawach. W odcinku " Wspólne święta " rumieni się, gdy Pinkie Pie mówi, że lubi Marble Pie.

Umiejętności

Rolnictwo

Jest on niepowszednim rolnikiem, z dużą siłą kopnięcia, której używa do strząsania jabłek z drzew. Ponadto umie też przenosić snopy siana, zbierać jabłka, orać ziemię, ciągnąć wóz itp. W odcinku "Dzień Serc i Podków" ukazany też jest jako dobry w naprawianiu rzeczy, gdy Apple Bloom prosi go, żeby naprawił altankę, aby zwabić go na piknik z Cheerilee.

Siła

Big Macintosh ukazuje swoją niewiarygodną siłę w odcinku "Dzień Serc i Podków", gdzie zdolny był z łatwością kopnąć drzewo tylko jedną nogą oraz przeciągnąć dwa woły i wózek z kowadłami. W tym samym odcinku holował za sobą dom, przez cały czas podskakując i śpiesząc się do swojej ukochanej po trunku miłości. W odcinku Pinkie Apple Pie z już większym wysiłkiem podnosi całą szafę z kuchni jednym kopytem.

Występowanie

Sezon pierwszy
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Y N B Y N N B N M B Y M Y N N N N N N N N N Y N N N
Sezon drugi
N Y Y B Y Y N N N N N Y N Y Y N Y B N Y N N Y Y N N
Sezon trzeci
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
N N Y N Y N N Y B N B N B
Sezon czwarty
Y N N N N N M N Y N N N Y Y N N Y N N Y Y N N N N B
Sezon piąty
M N N Y N N N N Y N B N Y N N N Y Y N Y Y N N N B B
Sezon szósty
N N N Y N Y N Y N M N N N N Y N Y Y N N B N Y N N N

Ciekawostki

  • Jego imię to połączenie słowa big (duży) i Macintosh (najpopularniejsza kanadyjska odmiana jabłek).
  • Big Mac ma lalkę Mądralę, należącą wcześniej do Twilight w odcinku "Lekcja zerowa". W odcinku "Sekrety Ponyville" na obrazku w gazecie widać, że Big Macintosh przytula właśnie tę lalkę.
  • Imię Big Macintosh posiada skrót Big Mac. Big Mac to też nazwa hamburgera w McDonald's.
  • Prawie zawsze nosi chomąto. Wyjątkiem jest odcinek "Wiara czyni cuda".
  • Czasem wokół jego znaczka pojawiają się białe gwiazdki co jest najprawdopodobniej błędem w animacji.
  • W odcinku "Dobranoc" we śnie zamienia się w alikorna.
  • Możliwe, że wielkim marzeniem Big Maca jest bycie jednorożcem jako, iż w odcinkach "Dobranoc" we śnie pojawił się jako jednorożec tak samo jak w odcinku "Ogry i ciemnice" jako Sir McBiggun był jednorożcem.
  • Potrafi grać na banjo.

Gry

Screenshot BigMac

Screen Big Maca

Big Macintosh jest bohaterem gry MLP Gameloftu.

Zabawki

Big Macintosh występuje w postaci Blind Bag. W opisie jest określony jako klacz, a opis brzmi: "Jest bardzo łagodna". W wersji blindbagowej jego odsłonięte kopyta nie są odpowiednio pomalowane, dlatego nie wyglądają do końca tak jak w serialu. Nie posiada też piegów.

Zobacz także

Galeria postaci

S02E15 Rozgrzewka

Przypisy

  1. Big Apple na dA Lauren Faust

Pozostałe kucyki
(ziemskie kucyki)
Pozostałe kucyki
(pegazy)

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Big Macintosh

  • Rodzice

    11 wiadomości
    • jak dla mnie tak
  • Genealogia Rodziny Apple

    9 wiadomości
    • Oczywiście, że Bic Mac jest najstarszy z rodzeństwa, tak Aneta napisała. PS. Strażniku Celestii, co ty masz z tymi okejkami? Chcesz s...
    • Przepraszam, nie wiedziałem