FANDOM

Arimaspi — cyklop, pojawia się w odcinku "Zaginiony skarb Griffonstone",

Wygląd

Arimaspi jest cyklopem przypominający ciemnoszarą kozę z jednym okiem o poziomej źrenicy (typowej dla kóz) z humanoidalną górną częścią ciała jak u minotaura, który nosi złote ozdoby na ciele.

Pojawienie się

Pojawia się on jedynie w odcinku "Zaginiony skarb Griffonstone". Według legendy królestwa Griffonstone, po koronacji króla Gucia (ang. Guto) zaatakował zamek Griffonstone z zamiarem kradzieży Idola Boreasów. Król Gucio próbował przegnać cyklopa, lecz on okazał się zbyt potężny i po rozgromieniu strażników ukradł temu królestwu skarb i chciał uciec. Gucio i jego strażnicy usiłowali go zatrzymać, jednak piorun zniszczył most i stwór wpadł do otchłani i tam zginął. Później możemy zobaczyć także czaszkę stwora, jak i zaginione trofeum.

Ciekawostki

  • Arimaspi jest bazowany na cyklopach z mitologii greckiej, podczas gdy jego imię zostało zaczerpnięte od mitologicznej rasy ludzi, którzy walczyli z gryfami o złoto, Arimaspich, jednookich jeźdźców ze wschodu. Ponieważ ludzie nie występują w serialu, Arimaspi został (wg. Rebbeci Dart) przedstawiony jako pół-górska koza i pół-goryl górski, dzięki czemu jego aparycja jest "zgodna ze światem kucyków".
  • Ponadto z pewnych względów przypomina Kakusa - olbrzyma o kozich nogach i rogach mieszkającego pod Rzymem, który według starorzymskiego podania ukradł Heraklesowi w Italii stado krów, które ten zdobył na potrójnym olbrzymie Gerionie.
Stworzenia w uniwersum MLP:PtM AhuizotlArimaspiBizonyBryzusieCerberusChimeraDraconequusDzika przyrodaFeniksGryfyHydraIron WillKokotrisKsiążę RutherfordMantykoraNiedźwiedzicaOrtrosParaspritePatykowilkiPodmieńceSkalne węgorzeSmokiSmoozeSteven MagnetTantabusTatzlwurmWindigosZecora

Więcej z Fandomu

Losowa wiki