FANDOM

Apple Rose (z ang. apple - jabłko, rose - róża) — ziemski kucyk, ulubiona kuzynka Babci Smith. Pierwszy raz pojawia się w odcinku "Zjazd rodziny Apple". Jest postacią epizodyczną.

Wygląd

Apple Rose ma bladą, brzoskwiniową sierść oraz jasnoróżową, posiwiałą już grzywę i ogon, które przyozdabia zielonymi kokardkami. Ma również jasnoróżowe oczy, na które zakłada okulary w złotych oprawkach. Na szyi nosi koronkowy kołnierzyk. Jej znaczek to czerwone jabłko z różowymi różami po bokach.

Kiedy Apple Rose była młoda, jej grzywa miała ciemno różową barwę, zaś na szyi zamiast kołnierzyka, klacz nosiła zawiązaną zieloną wstążkę z jabłuszkiem.

Przedstawienie w serii

Apple Rose została wprowadzona do serii w odcinku "Zjazd rodziny Apple". Babcia Smith opowiadała Applejack i Apple Bloom o tradycjach związanych ze zjazdami rodziny Apple. Powiedziała, że Apple Rose jest jej ulubioną kuzynką i że to z nią była zawsze w parze, w czasie wyścigu na siedem nóg.

Apple Rose przyjeżdża na tytułowy zlot, gdzie przez większość czasu przebywa w towarzystwie Babci Smith i cioci Applesauce. Okazuje się, że jest zabawnym i rozrywkowym kucykiem, oraz że razem z Babcią lubi płatać ciotce psikusy.

Młodsza Apple Rose pojawia się we wspomnieniach Goldie Delicious w odcinku "Doskonała para".

Następna większa roli klaczy nastąpiła w odcinku "Grannies Gone Wild". W tym odcinku z resztą równieśniczek ze swojej rodziny: Babcią Smith, Applesauce i Goldie Delicious wybiera się na coroczne spotkanie ich klubu Gold Horseshoe Gals w Las Pegasus pod opieką Rainbow Dash. Rainbow dostaje od Applejack wyraźne zasady jak ma opiekować się starszymi klaczami: nie mogą się za bardzo ekscytować, muszą jeść miękkie jedzenie, powinny uważać z tańczeniem i ogólnie być bezpieczne. Przez cały pobyt klaczy w Las Pegsus Apple Rose i jej krewniaczki dobrze się bawią i "łamią" zasady, których miała się trzymać Rainbow Dash. Pegazica stara się odciągać swoje podopieczne id wszelkich niebezpieczeństw i przez to psuje im zabawę. Gdy członkinie klubu dowiadują się o tym, jak Rainbow miała się nimi zajmować oraz, że stała za tym Applejack, nie gniewają się dłużej na Rainbow i idą razem z nią na jej upragnioną jazdę kolejką górką Wild Blue Yonder, a następnie przyjmują ją jako członkinię ich klubu Gold Horseshoe Gals.

Ciekawostki

  • W odcinku "Grannies Gone Wild" dowiadujemy się, że Apple Rose źle słyszy i musi czasem używać do słuchania innych kucyków specjalnego przyrządu przypominającego trąbkę. W tym samym odcinku klacz prezentuje, imponujące jak na jej wiek, umiejętności taneczne.

Galeria

S03E09 0053

Młoda szóstka/
(Young Six)
SilverstreamSmolderOcelkaGallusSandbarYona
Pozostałe kucyki
(ziemskie kucyki)
Pozostałe kucyki
(pegazy)