Fandom

MLPW

Apple Bloom

1175stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja4 Udostępnij

Apple Bloom (z ang. apple - jabłko oraz bloom - kwitnąć, rozkwit, dosłownie: Kwitnące Jabłko, lub Rozkwitające Jabłko) — Ziemski kucyk, który uczęszcza do szkoły w Ponyville. Jest młodszą siostrą Big Macintosh'a i Applejack oraz wnuczką Babci Smith, a także kuzynką Babs Seed. Wraz ze Sweetie Belle i Scootaloo założyły Znaczkową Ligę. Razem z najbliższą rodziną mieszka na farmie Sweet Apple w pobliżu Ponyville. Była jedynym nazwanym kucykiem w wieku szkolnym do odcinka "Chwalipięta".

Powstawanie

Apple-Bloom.jpg

Początkowy szkic Apple Bloom

Apple Bloom została zaprojektowana przez Lauren Faust w 2008 roku. Początkowo została nazwana Appleseed, jednak nazwa zbiegała się z prawami autorskimi, co doprowadziło do jej obecnej nazwy.[1] Skrypt serialu opisuje Apple Bloom jako siedmiolatkę i daje jej opis: "Apple Bloom jest jak 'każda dziewczyna'. Powinna brzmieć autentycznie jak dziecko. Jest lekko porywcza, ale nie zachowuje się jak chłopczyca: ona potrzebuje energii i obecności." Jest żółtym kucykiem z amarantowymi (lekko zaróżowionymi) włosami, różową kokardą i oczami w kolorze gumiguty (złoto-pomarańczowe). W oryginalnej wersji głosu użycza jej Michelle Creber, która do sezonu 3 włącznie śpiewała także jako Sweetie Belle.

Wygląd

Apple Bloom jest młodą klaczką, ziemskim kucykiem z jasnożółtą sierścią oraz grzywą i ogonem w kolorze karminowym. Ma taki sam wzrost co jej rówieśniczki. Nosi dużą, różową kokardkę. Oczy klaczki są koloru pomarańczowego. Jej znaczek to tarcza w kolorach: czerwonym, kremowym i fioletowym z różowym serduszkiem na tle fioletowego jabłka.

Osobowość

S01E01 Apple Bloom robi smutne oczy.jpg

Odmówisz jej?

Apple Bloom pierwszy raz pojawia się w odcinku Przyjaźń to magia - część 1, gdzie z całą rodziną wita się z Twilight Sparkle. Gdy jednak jednorożec odmawia zostania u nich, Apple Bloom robi słodkie oczka, które w końcu przekonują Twilight, by u nich została coś przekąsić. Pod koniec odcinka, gdy Nightmare Moon zostaje pokonana i w końcu po banicji widzimy prawdziwą Księżniczkę Lunę, razem z siostrą, lecą do Ponyville, by przywitać ich mieszkańców i wtedy Apple Bloom tańczy razem ze Sweetie Belle i Scootaloo.

Odwaga

S01E09 Teraz to Apple Bloom jest dużą siostrą.png

Przepraszam Applejack, ale teraz to ja jestem dużą siostrą

W odcinku "Końska plotka", jej siostra ukryła się z nią w Cukrowym Kąciku przed Zecorą, ponieważ wszystkie kucyki uważają, że Zecora jest złą czarownicą. Jednak Apple Bloom z przekonaniem stwierdza, że się jej nie boi i nie potrzebuje ochrony Applejack. Kiedy Twilight próbuje wszystkich przekonać, żeby z nią porozmawiać tylko młoda klaczka się z nią zgadza. Apple Bloom, by udowodnić, że zła czarownica jest dobra, wymyka się z Cukrowego Kącika i idzie za Zecorą. W końcu główna szóstka zorientowała się, że nie ma z nimi Apple Bloom. Mają podejrzenia, że klaczka poszła za Zecorą. Gdy okazuje się, że główna szósta została przeklęta, Apple Bloom sądzi, że to jej wina, więc idzie do lasu, aby znaleźć Zecorę i zdjąć klątwę. Potem, kiedy zmniejszona Applejack każe jej się wrócić, Apple Bloom z radością oznajmia jej, że to ona jest teraz dużą siostrą i zostawia AJ na drzewie.

Applejack -No olden pony in our tent.png

Apple Bloom z siostrą

W końcu, gdy kucyki przychodzą do Zecory, zauważają, że klaczka zaprzyjaźniła się z Zecorą. Na początku myślały, że chce ją zjeść, ale przeprosiły za to. Mimo tego, że Apple Bloom jest czasami buntownicza przeciwko swojej siostrze, jest blisko z nią, często i z chęcią pomaga jej na farmie.

Jako członkini Znaczkowej Ligi

S01E17 Aniołki.png

Jak można sądzić, że takie aniołki zrobią coś złego?

Apple Bloom razem ze swoimi przyjaciółkami próbują zdobyć w końcu swoje znaczki. Zawsze wymyślają na to nowe sposoby. W odcinku "Konkurs talentów", chcą zdobyć znaczki za śpiew, choreografię i taniec. Wiedząc, że Sweetie Belle pięknie śpiewa, to piosenkę śpiewa Scootaloo, Apple Bloom próbuje tańczyć, wykorzystując do tego kung-fu, natomiast Sweetie Belle próbuje szyć stroje jak jej siostra i malować tło na scenę, w czym dobra jest Apple Bloom. Niestety, na występie udało im się nawet zniszczyć własną scenę, tło, a występ wyszedł fatalnie. Mimo tego zajęły trzecie miejsce. W odcinku "Mistrzyni spojrzenia", nocują u Fluttershy. Przez ich wybryki, z domku pegaza ucieka kura. Natomiast w odcinku "Dzień Serc i Podków" próbują znaleźć kandydata dla pani Cheerilee. Wybór padł na Big Macintosh'a, brata Apple Bloom. Kucyki zaprosiły parę na romantyczny piknik. Niestety, owa dwójka, wbrew zamierzeniom Ligi, nic do siebie nie czuła. Klaczki nie dały za wygraną i podały im miłosny eliksir, wykonany według opisu w książce od Twilight. Niestety, po podaniu mikstury zaklęcie nie zdziałało według ich planu. Okazał się jednak miłosną trucizną, a Cheerilee i Big Macintosh zakochali się w sobie tak mocno, że nie mogli wytrzymać bez siebie ani jednej chwili. Członkinie Ligi zdały sobie sprawę jak nabroiły i próbowały jakoś przywrócić ich do normalnego stanu. Okazało się, że aby odczarować zakochanych, wystarczy rozdzielić ich na okres jednej godziny. Znaczkowa Liga podjęła ciężkie wyzwanie. Po tym wszystkim Cheerilee i Big Macintosh zostali przyjaciółmi.

Próby zdobycia znaczka

Twilight Apple Bloom .png

Proszę, Twilight!

Apple Bloom zaczyna próby zdobycia swojego znaczka od odcinka Znaczkowa Liga, wraz ze Sweetie Belle i Scootaloo. Jest to temat w odcinkach "Mistrzyni spojrzenia", "Konkurs talentów", "Z kronik Znaczkowej Ligi" i "Znaczkowa ospa". Apple Bloom jest bardzo nachalna, by zdobyć swój znaczek. Przekonuje Twilight Sparkle, by ta wyczarowała jej znaczek. Jest agresywna, gdy chce, by kucyk kupił od niej jabłka. Na początku serialu Apple Bloom i jej dawna przyjaciółka Twist są nazywane "gładkimi boczkami" przez Diamont Tiarę i Silver Spoon. Potem zapraszają je na imprezę. Rainbow Dash pomaga jej zdobyć znaczek poprzez różne sporty. Gdy okazuje się, że Twist ma już swój znaczek, klaczka zaprzyjaźnia się z innymi kucykami, które nie mają znaczków. Są nimi Sweetie Belle i Scootaloo. Zakładają klub "Ligi Znaczkowej".

S02E06 Apple Bloom wykończona znaczkową ospą.jpg

Efekty ospy znaczkowej

Apple Bloom namawia Zecorę, by ta zrobiła dla niej eliksir, dzięki któremu pojawi jej się znaczek. Ta jednak się nie zgadza i gdy wychodzi, Apple Bloom sama sobie go przygotowała bez wiedzy Zecory. Wszystko wydawało się, że jest dobrze do czasu, gdy na sierści Apple Bloom zaczynały pojawiać się kolejne znaczki. Okazało się, że klaczka zachorowała na Znaczkową ospę. Zecora powraca do Ponyville, w szukaniu rośliny do eliksiru. Gdy Apple Bloom dostaje kwiat prawdy, przyznaje się, że to ona zużyła jej roślinę, by zrobić eliksir. Wtedy w ziemi wyrasta roślina, która jest odtrutką i Apple Bloom natychmiast ją zjada. Podczas wydarzeń w odcinku "Sekrety Ponyville", pokazuje, że ma świetne pomysły na artykuły. Niestety nie podobają się one Diamond Tiarze. Każe ona natomiast szukać plotek na temat kucyków. Znaczkowa Liga z niechęcią to wykonuje pod nazwą „Gubby Gums”, by nikt się nie dowiedział, że to one. Kucyki w Ponyville zaczynają się burzyć, ponieważ klaczki pokazują w gazecie ich sekrety. W spa Twilight czyta co dziewczynki napisały w gazecie o:

  • Applejack, która spała podczas pracy,
  • Big Macintoshu z przytulanką,
  • Twilight Sparkle, która rzekomo była snobem,
  • Fluttershy, która miała przedłużony ogon i grzywę,
  • Pinkie Pie, która traciła kontrolę podczas imprez,
  •  Artykuł o rzekomym rozwodzie Państwa Cake,
  • Rainbow Dash robiącej sobie Kopytocure,
  • Księżniczce Celestii, która obżerała się ciastem jak zwykły kucyk,
  • Pamiętniku Rarity
  • Burmistrzyni, która farbowała sobie włosy.
S02E23 Applejack nie ma ochoty rozmawiać ze Znaczkową Ligą.png

"Tak" i "Nie"

Gdy klaczki chcą skończyć pisać o innych, Diamond Tiara szantażuje je. Mówi że pokaże wszystkim ich upokarzające zdjęcia, które zrobił Featherweight. Apple Bloom, Sweetie Belle i Scootaloo potrzebują rady, lecz gdy idą do Rainbow Dash, ona popycha nad nie chmurę oraz kopie ją, aby spadł na nie deszcz. Potem udają się do Fluttershy, lecz drzwi otwiera im Angel, który na ich widok zamyka je z hukiem. Następnie udają się do Twilight, jednak drogę odcina im pole siłowe. Potem rozmawiają z Applejack oraz Big Macintoshem. W tej rozmowie charakterystyczne jest to, że Applejack odpowiada tylko „Tak” oraz „Nie”, a Big Mac wygłasza przemowę oraz każe im się wynosić. Dziewczyny zasmucone sytuacją dają Tiarze nowy artykuł do gazetki, lecz ona nie zwraca na niego uwagi i każe go natychmiast drukować. Okazuje się, że dziewczyny ogłosiły w swoim artykule, że bardzo przepraszają oraz nie będą już pracować dla gazetki. Mieszkańcy Ponyville wybaczyli im, a Diamond Tiara straciła stanowisko redaktora naczelnego.

Umiejętności

Dekorowanie Wnętrz

S01E18 Siedziba Znaczkowej Ligi.png

Pomalowany domek przez Apple Bloom

Apple Bloom potrafi pięknie dekorować, odnawiać i przystrajać, jej talent ukazuje nam się w odcinku "Konkurs talentów", gdy klacz odnawia całkowicie siedzibę Znaczkowej Ligi.

Pomoc na farmie

Apple Bloom jest bardzo pomocna na farmie. Zbiera jabłka razem z siostrą i bratem, wyciska sok z winogron oraz pasie i zagania owce. Zostaje to pokazane w odcinku "Wszędzie Pinkie Pie".

Taniec

Apple Bloom bardzo lubi kung-fu, lecz taniec jej nie wychodzi. Cały czas wywraca się tańcząc oraz potrzebuje pomocy Scootaloo przy robieniu obrotów.

Zabawki

Apple Bloom jest postacią której zabawki i figurki kolekcjonerskie można odnaleźć w wielu zestawach. Nie występuje jednak wersja saszetkowa przedstawiająca tę postać. Apple Bloom ma zestaw ze swoimi przyjaciółkami z ligi, który jest poświęcony sypaniu kwiatów na ślubie Cadance i Shining Armora.

Apple Bloom (figurka).JPG

Apple Bloom (mini figurka z zestawu)

Występowanie

Sezon pierwszy
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
Y N N N N N B N Y N N Y Y N N N Y Y N B N N Y B N N
Sezon drugi
Y B Y B Y Y N N N Y B Y N Y Y N Y B N B N N Y N N Y
Sezon trzeci
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
N N Y Y Y Y N Y Y N Y B Y
Sezon czwarty
Y N N N Y N M N Y N N B Y B Y M Y N Y Y Y N N Y B B
Sezon piąty
N N N Y N Y Y N Y N B N Y N N M Y Y Y Y Y M N Y B B
Sezon szósty
M N N Y N N Y Y N M N N N Y Y N N N Y N N N Y N N N

Gry

Apple Bloom pojawiła się jak do tej pory tylko w grze MLP od Gameloftu.

Ciekawostki

  • W odcinku Kryształowe Królestwo można zobaczyć kryształowego kucyka podobnego do Apple Bloom, który ma nawet podobne do niej imię, Opal Bloom.
  • Razem ze Znaczkową Ligą widać ją w piosence This Day Aria oraz później na weselu z „prawdziwą” Cadance. Sypie wtedy kwiatki przed panną młodą.
  • To ona wymyśliła nazwę Znaczkowa Liga.
  • Zawsze nosi różową kokardę, nawet kiedy śpi
  • Jej ulubiona kuzynka to Babs Seed.

Cytaty

Chcę. Znaczek. TERAZ!!!
Znaczkowa Liga
E, nie mogłabym, naprawdę. Moje znaczki są takie niesamowicie piękne, że gdybym je pokazała, to wszyscy by patrzyli tylko na mnie, a nie na ciebie. Przyćmiłabym cię na twojej imprezie. Słowo daję, że nie mogłabym ci tego zrobić. [odpowiedź do Diamond Tiary, czy pokaże swoje "znaczki"]
Znaczkowa Liga
Naprawiłam okiennice, wygładziłam ściany, odbudowałam dach, odmalowałam...
Konkurs talentów
Co tu włożyć, co tu włożyć?!
Zgniłe jabłko
Kto wie, może wyjdą nam znaczki za najgłupsze pomysły wszech czasów?
Zgniłe jabłko

Zobacz także

Galeria

S06E04 Apple Bloom chce dołączyć do szkoły tańca.png

Przypisy

  1. Appleseed na dA Lauren Faust
Apple Bloom Babs Seed Scootaloo Sweetie Belle Gabby
Apple BloomBabs Seed Scootaloo Sweetie Belle Gabby
Resztę postaci zobaczysz tu: Galeria bohaterów

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Apple Bloom

Więcej z Fandomu

Losowa wiki