Fandom

MLPW

Anatomia kucyka

1161stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Dyskusja10 Udostępnij

Podstawowa budowa ciała

Anatomia Kuca ID.png

Prosty schemat budowy ciała klaczy.

Kucyki, według wizji Lauren Faust, w budowie przypominają prawdziwe kuce w minimalnym stopniu. Głowa animowanych kucyków jest dosłownie okrągła i nienaturalnie duża. Tułów także jest zbudowany na planie kół, co widać na obrazku po boku. Okazuje się być mniejszy od głowy. Serialowy kuc, w przeciwieństwie do rzeczywistego, ma kopyta dłuższe od korpusu.

Poszczególne części ciała

Uszy

Ruchome (jak u koni), porośnięte sierścią. Kucyki potrafią nimi "strzyc", a także w ten sposób pokazują swoje emocje (co zdarza się rzadko). Przykładowo: jeżeli kucyk jest zawiedziony, jego uszy są oklapnięte. Niesynchroniczne poruszanie nimi jest prawdopodobnie nienormalne, co pokazuje Twilight w odcinku "Lekcja zerowa".

Oczy

Duże, zwykle zajmujące ponad połowę twarzy. U klaczy ilość rzęs zależy od tego, czy są bardziej czy mniej "dziewczęce". Rainbow Dash i Applejack mają trzy, Twilight Sparkle, Pinkie Pie i Fluttershy mają sześć, a Rarity ma dziewięć. W odcinku "Zagadka w Ekspresie Przyjaźni" dowiadujemy się, że rzęsy mogą być także doczepiane. Źrenice są spore, pod nimi znajdują się tęczówki, które nie mają ograniczeń w kwestii barwy. Podstawowa animacja przewiduje dwa odblaski na tarczy oka. Niektóre kucyki mają zaawansowany zez (Derpy i mała pielęgniarka występująca wyłącznie w odcinku "Czytaj i płacz"). Zwykle design oczu występuje u wielu kucyków na raz, jednak zdarzają się postacie z unikalnym kształtem, jak Fluttershy, bądź Księżniczka Celestia. Istnieją również wrzecionowate, smocze oczy, ale jedynym kucykiem który takowe posiadał, była księżniczka Luna pod postacią Nightmare Moon.

Pyszczek

U klaczy i źrebaków krótki oraz zaokrąglony, zaś u ogierów większy, kanciasty, porównywalny do pysku kuca. Kształty pyszczków księżniczek: Celestii, Luny i Cadance przypominają ten u płci męskiej, jednak są chudsze.

Ogon i grzywa

Close-up of Snips' and Snails' flank S2E23.png

Nerw w ogonie

Grzywa jest traktowana jako fryzura (klacze zwykle preferują długie, a ogiery krótkie grzywy i ogony, choć istnieją wyjątki) natomiast w ogonie jest krótki nerw (rzep ogonowy) dzięki któremu kucyki mogą nim ruszać (patrz rysunek). Kolory oraz uformowanie grzywy i ogona są od siebie zależne.

Tułów

S04E20 Flam pokazuje zdjęcie wychudzonego kuca.png

Ułożenie kości u kucyków

Krótki, porośnięty futrem. Na boku znajduje się znaczek, pokazujący indywidualny talent danego kucyka. Z grzbietu pegazów wyrastają skrzydła, które rosną wraz z właścicielem. Ułożenie kości w tułowiu widać w odcinku "Wiara czyni cuda" (patrz obrazek). Kości są ułożone prawidłowo.

Skrzydła

Układ kości w skrzydle.jpg

Układ kości w skrzydle pegaza

Są okryte piórami. Ich wielkość jest zależna od wzrostu kucyka. Skrzydła pegazów są zdecydowanie mniejsze od tych należących do alikornów oraz często różnią się budową. Alikorny mają szerokie oraz potężne skrzydła, zaś te pegazie nie przekraczają wielkości głowy. Przeznaczone są do latania. Poza lataniem mogą pełnić funkcję napędu, którego zastosowanie zaprezentowała nam Scootaloo, gdy jeździła na swoim skuterze. W odcinku "Czytaj i płacz" został zaprezentowany układ kości w skrzydle (patrz obrazek).

Rogi

Róg 1.png

Porównanie rogów Trixie i Flama

Posiadające ten sam kolor co tułów właściciela. Zwykłe klacze oraz typowej budowy ogiery mają lekko zaokrąglony na końcu. Im wyższe są jednorożce, tym ostrzejsze mają rogi. Najdłuższy róg posiada Księżniczka Celestia, która jest również najwyższym kucykiem. Natomiast unikalny, zakrzywiony róg posiada Król Sombra.

Kopyta

Porównanie kopyt Applejack i Big Macintosha.png

Porównanie kopyt Applejack i Big Macintosha

Kopyta u przedstawicieli płci żeńskiej są tego samego koloru co futro. U niektórych ogierów można zauważyć kopyta o innym kolorze, lecz większość przedstawicieli płci męskiej ma kopyta jak klacze. Czasami kopyta działają jak "magnes", ponieważ w niektórych scenach widać jak kucyk nie "chwyta" np. butelki, tylko ma ją "przyklejoną" do kopyta, co jest błędem animatorów.

Przełyk kucyka

Widzimy w odcinku "Wiara czyni cuda", gdzie Bracia Flim Flam pokazują kucykom zdjęcie przełyku.

S04E20.Przełyk kucyka..png

Przełyk Kuca

Więcej w Fandom

Losowa wiki