FANDOM

Amethyst Star (z ang. ametystowa gwiazda, znana także pod fanowskim imieniem Sparkler) — żeński jednorożec, postać epizodyczna, starsza siostra Dinky Doo. Nie zostaje wymieniona w serialu z imienia, ale nazwana jest jej figurka. Swoje mówione kwestie miała w odcinku "Tajemnicza Wybawicielka". Jest kapitanem drużyny zajmującej się zwierzętami w odcinku "Pożegnanie Zimy". Wystąpiła również w odcinku "Ach, życie...", w którym otrzymała swoją najważniejszą jak dotąd rolę.

Wygląd

Amethyst Star dressed up S1E22

Amethyst Star posiada taki sam design co Lyra i Diamond Mint, zaś styl grzywy dzieli z Rose. Podczas przyjęć jest najczęściej ubrana w żółto-pomarańczowe siodło z żółtą derką pod spodem, ponadto niekiedy pokazuje się z żółtym kwiatem wetkniętym w grzywę obok ucha. Ma różową sierść, fioletowe oczy oraz grzywę i ogon w dwóch odcieniach fioletu. Swój znaczek (trzy diamenty) dzieli z Diamond Mint.

Przedstawienie w serialu

Swoje pierwsze wystąpienie Star zaliczyła już w pierwszej części pilota. Pojawiła się w Canterlocie, trzymając torbę z zakupami w ustach, gdy Twilight Sparkle przebiegła obok niej. Później pojawiła się w bibliotece Ponyville, gdzie wzięła udział w przyjęciu, które Pinkie Pie przygotowała dla Twilight. Zatem już od pierwszego odcinka ma swoje stałe miejsce w scenerii miasta.

Amethyst Star Leader
W odcinku "Pożegnanie Zimy" Amethyst Star została liderem zespołu odpowiedzialnego za budzenie zwierząt. Nie przeszkadzało to jednak, by wzięła udział w łamaniu lodu, należącym do obowiązków ekipy pogodowej.

W odcinku "Impas" pojawiła się w Appleloosie, ubrana w pomarańczowo-żółte siodło i kowbojski kapelusz. Występowała też wielokrotnie na Gali Grand Galopu, w odcinku "Niezapomniany wieczór". Maszerując swoją drogą, na jednym z ujęć pojawia się bez rogu. Występuje również w odcinku "Sposób na zaklęcie", gdzie jest na koronacji Twilight Sparkle w Canterlocie.

Amethyst Star wraz z młodszą siostrą Dinky Doo wygrała "Siostrzane Zawody". Urządziła także piknik z Lizą Doolots w "Tajemnicza Wybawicielka". W tymże odcinku Rainbow Dash pomaga jej, otwierając słoik masła orzechowego. To właśnie wtedy padła pierwsza kwestia mówiona Amethyst.

W odcinku "Zgniłe jabłko" poleruje platformę przedstawiającą pomidora, w dniu Żniwnej Parady, a później jest jednym z kucyków oglądających całe wydarzenie.

Pojawia się również w odcinku "Igrzyska w Equestrii", gdzie jest jednym z widzów na trybunach areny w Kryształowym Królestwie.

W "Fiku-miku w butiku" pojawia się na otwarciu butiku Rarity.

Wystąpienia

Sezon pierwszy
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26
B B B B B B N N N B B B B B N N N B N B B B B N B B
Sezon drugi
N B B N B B N Y B B B N N N B N B B B N N N B N N B
Sezon trzeci
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
N N B B B B N N N N B N B
Sezon czwarty
N B N N B B N N N B B B B B N B N N B B N B B B B B
Sezon piąty
B N N B B N N N Y B B B B B N N B N N N Y N N Y B B
Sezon szósty
N N N Y N B N B N N B B N B N N N N B N N N N N N N

Zabawki

Amethyst Star blindbag
Amethyst Star (blindbag)

Blinbag z roku 2013

Błyszcząca figurka blindbagowa nazwana Amethyst Star powstała w maju 2012 roku. Korzysta ona z formy Rarity, ale odzwierciedla Amethyst Star swoim kolorem, oczami i znaczkiem. Jej imię wynika z karty dołączanej do zabawki. Zgodnie z europejską paczką, Amethyst Star "uwielbia tańczyć". Amerykańska wersja zawiera dłuższy opis: "AMETHYST STAR loves to dance when she hears music!" (AMETHYST STAR kocha tańczyć, gdy słyszy muzykę!).

Inna mini figurka wyciekła w czerwcu 2012 roku.[1] Rok później została wydana inna wersja figurki. Tym razem korzystająca z formy Twilight Sparkle, jednak na jej karcie postaci, rysunek wciąż korzysta z bazy Rarity[2].

Cytaty

Rainbow Dash: Zaraz pomogę pani to odkręcić! Ale dla bezpieczeństwa, proszę żebyście się odsunęły!
Amethyst Star: O rany...
Rainbow Dash: Ta-da!
Amethyst Star: Uch... Dzięki.
Rainbow Dash: Jak byś opisała to co zrobiłam? Czy byłam niesamowita?
Amethyst Star: Czy ty trochę nie przesadzasz?
Rainbow Dash: Proszę, odpowiedz na pytanie! Czy ja byłam niesamowita?
Amethyst Star: Tak, jesteś niesamowita. I niesamowi--
Rainbow Dash: Och, patrz!
Tajemnicza Wybawicielka

Galeria

20120214093359!Amethyst Star what that S2E8-W8

Zobacz też

Przypisy

  1. More Random Blindbags - Equestria Daily (2012-06-19) Uzyskano 2012-06-19
  2. Zdjęcie tej karty postaram się dodać w najbliższym czasie

Pozostałe kucyki
(ziemskie kucyki)
Pozostałe kucyki
(pegazy)

Rozpocznij dyskusję Dyskusje o artykule Amethyst Star

  • ma sobowtóra!

    5 wiadomości
    • po prostu nie chce im sie tworzyć zbyt dużej ilości kucyków tła- nie odgrywają one zbyt dużej roli w serialu więc nie ma potrzeby się ...